Aktualności
29.02.2020

Volkswagen Golf GTI Potrójne równanie

Czterdzieści cztery lata temu Volkswagen zaprezentował pierwszego Golfa GTI, trzydzieści osiem lat temu niemiecka marka pokazała pierwszego Golfa GTD, a trzy lata temu zadebiutował pierwszy Golf GTE z napędem hybrydowym. W październiku ubiegłego roku zobaczyliśmy zupełnie nową, już ósmą generację Golfa, która rozrasta się teraz o wersje GTI, GTD oraz GTE.

Golf GTI, który kilkadziesiąt lat temu stał się modelem kultowym, w najnowszym wydaniu będzie napędzany dwulitrowym, czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 245 koni mechanicznych oraz momencie 370 niutonometrów. To o 25 KM oraz 20 Nm więcej, niż w pierwszym GTI poprzedniej generacji. Standardem będzie ręczna skrzynia o sześciu biegach, na listę opcji trafi dwusprzęgłowa przekładnia o siedmiu biegach. Znaki szczególne: felgi, zderzaki, progi, osłona chłodnicy, światła, niewielkie pomoce aerodynamiczne, wielofunkcyjna, skórzana kierownica oraz obowiązkowa tapicerka w kratę.

Volkswagen Golf GTI

Golf GTD to propozycja dla tych, którzy poszukują spalinowych silników wysokoprężnych. Samochód w takim wydaniu zasilany jest dwulitrowym, czterocylindrowym silnikiem TDI z turbodoładowaniem. Z jednostki płynie okrągłe 200 koni mechanicznych oraz okrągłe 400 niutonometrów filtrowane przez takie wynalazki, jak dwa katalizatory oraz podwójny wtrysk paliwa typu AdBlue, wszystko z myślą o zmniejszeniu emisji szkodliwych spalin. Standardem w GTD będzie 7-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Wśród opcji: podświetlana osłona chłodnicy.

Volkswagen Golf GTD

Golf GTE to hybryda typu plug-in, która maskuje obecność silnika spalinowego do tego stopnia, że z tyłu auta nie dostrzeżemy rur wydechowych. Pod przednią maską znajdziemy tu czterocylindrową jednostkę o mocy 150 KM, której towarzyszy elektryczny silnik o mocy 115 KM, pakiet litowo-jonowych baterii oraz dwusprzęgłowa przekładnia o sześciu biegach. Moc całego układu napędowego dochodzi do 245 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 400 Nm. W elektrycznym trybie jazdy baterie o pojemności 13 kilowatogodzin mają pozwalać na pokonanie do 60 kilometrów z prędkościami do 130 kilometrów na godzinę.

Volkswagen Golf GTE

Cała trójka usportowionych Golfów będzie mogła pochwalić się między innymi cyfrową deską rozdzielczą, oświetleniem w technologii LED z pasami ciągnącymi się między reflektorami, trójramiennymi kierownicami z przyciskami dotykowymi, mechanizmem różnicowym przedniej osi z elektroniczną blokadą, czerwonymi zaciskami hamulcowymi, felgami o średnicy od 17 do 19 cali oraz elektronicznymi systemami, które wspomagają kierowcę przy prędkościach do 210 km/h. Opcje: zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami i kilkoma trybami pracy, dodatkowe oświetlenie oraz dodatkowe systemy wspomagania kierowcy. Dokładna specyfikacja oraz ceny wszystkich modeli nie są jeszcze znane.

Skomentuj na forumUdostępnij