Aktualności
06.03.2020

Volkswagen Touareg R Na każdy scenariusz

Crossoverów i SUV'ów w ofercie Volkswagena jest pod dostatkiem, niektóre z nich we właściwych okolicznościach i przy zachęcie wykazują tęsknotę do sportowej jazdy, a w skrajnych przypadkach chęć utraty dachu (T-Roc Cabriolet). Na ich czele swoi największy z nich: Touareg, który uznał właśnie, że jemu również coś się należy.

Aktualny Touareg trzeciej generacji zadebiutował dokładnie dwa lata temu, a w ubiegłym roku dorobił się 421-konnej wersji wysokoprężnej Największy SUV marki z Wolfsburg zaatakuje w tym roku z nową, hybrydową specyfikacją Touareg R, która pozwala wybierać między mocą i osiągami, a bezemisyjną jazdą. Nowy, flagowy model Volkswagena będzie rozpoznawalny między innymi dzięki przeprojektowanej osłonie chłodnicy, czarnym akcentom nadwozia oraz felgach o średnicy od 20 do 22 cali. W domyślnej konfiguracji kabinę wypełni czarna, skórzana tapicerka z szarymi szwami.

Volkswagen Touareg R

Na pokład Touarega R trafiło benzynowe, podwójnie turbodoładowane V6 o pojemności prawie trzech litrów. Silnik generuje skromne 340 koni mechanicznych, na którym z pomocą pędzi 136-konny silnik elektryczny. Maksymalna moc układu napędowego dochodzi do 462 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 700 niutonometrów. Energia elektryczna przechowywana jest w paczce litowo-jonowych baterii o pojemności 14,1 kilowatogodzin, które uszczupliły rozmiary bagażnika. Napęd przenoszony jest stale na obie osie w układzie 4Motion za pośrednictwem przekładni Tiptronic o ośmiu biegach oraz centralnego mechanizmu różnicowego typu Torsen (do 70% momentu obrotowego ląduje na przedniej osi i do 80% na tylnej).

Volkswagen Touareg R

Touareg R będzie uruchamiał się bez budzenia silnika spalinowego. W trybie elektrycznym będzie mógł rozpędzić się do prędkości 140 km/h i przejechać odległość określaną przez Volkswagena jako typowy dystans miejski. Maszyna po raz pierwszy będzie mogła zostać wyposażona w systemy Travel Assist (adaptacyjny tempomat, trzymanie linii), działające przy prędkościach do 250 km/h (do tej pory 210 km/h), w sam raz na niemieckie autostrady. Z innych możliwości: pneumatyczne zawieszenie, uciąg przyczep o masie do 3,5 tony, cyfrowe zegary i konsola środkowa, 780-watowe nagłośnienie Dynaudio, kamera termiczna do wykrywania ludzi i zwierząt w nocy oraz adaptacyjne reflektory IQ Light LED matrix.

Skomentuj na forumUdostępnij