Mercedes-AMG E 63 - Rdzeń marki
W ofercie AMG trwają letnie porządki na szczeblu modeli klasy E: w maju poznaliśmy zmodernizowane coupe oraz kabriolety typu E 53 z rzędową szóstką pod maską, a w tym miesiącu przyszła pora na limuzyny i kombi typy E 63, które napędza widlasta ósemka. To najmocniejsze modele z rodziny E, jakie możemy dostać w salonach sprzedaży niemieckiego producenta.
Odmłodzone maszyny z rodziny E 63 wyróżniają się w porównaniu do poprzedników przede wszystkim nowymi zderzakami z nieznacznie powiększonymi wlotami powietrza, nową osłoną chłodnicy z pionowymi żeberkami, nowymi światłami z przodu i z tyłu, zaktualizowanym kokpitem panoramicznym z systemami MBUX (dwa monitory o przekątnych do 12,25 cala), nową kierownicą AMG Performance oraz licznymi detalami. W aucie zmodernizowano również pneumatyczne, wielokomorowe zawieszenie AMG Ride Control+ z adaptacyjną regulacją tłumienia i kilkoma różnymi trybami pracy.
Sercem E 63 pozostaje czterolitrowa jednostka V8 z dwiema dwuzwojowymi turbodprężarkami, która współpracuje z 9-stopniową, automatyczną skrzynią biegów AMG SpeedShift MCT oraz układem stałego przeniesienia napędu na obie osie AMG Performance 4Matic+ o zmiennej dystrybucji momentu obrotowego. Parametry silnika nie uległy zmianie: w bazowe wersji otrzymamy skromne 571 koni mechanicznych oraz 750 niutonometrów. W modelach E 63 S, wyposażonych między innymi w dynamiczne poduszki silnika oraz dodatkowe tryby jazdy, będziemy mogli pochwalić się mocą 612 koni mechanicznych oraz maksymalnym momentem obrotowym 850 niutonometrów.
Bazowa limuzyna E 63 będzie rozpędzać się do setki w czasie 3,5 sekundy, a jej prędkość maksymalna będzie elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Model E 63 S w tym samym nadwoziu będzie o 0,1 sekundy szybszy, a ograniczenie jego prędkości maksymalnej będzie fabrycznie podniesione do okrągłych 300 kilometrów na godzinę. Kombi w obu przypadkach będzie wolniejsze o niezauważalne 0,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna w przypadku specyfikacji S będzie ograniczona do 290 km/h. Klienci marki z Affalterbach będą mieli do wyboru niezliczone opcje: węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, pakiety nadwoziowe z włókien węglowych, sportowy wydech, kierownica z dodatkowymi przyciskami i wiele innych.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG E 63 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum