Aktualności
27.10.2020

Renault Megane eVision Przejrzyste warunki

Renault, producent najlepiej sprzedającego się w Europie auta osobowego o napędzie elektrycznym, zapowiada znaczne powiększenie swojej floty zelektryfikowanych modeli oraz związanych z nimi wszelkiego rodzaju usług. To, czego po francuskiej marce można spodziewać się w bardzo bliskiej przyszłości, zapowiada koncept Megane eVision.

Elektrycznych i hybrydowych Renaultów ciągle przybywa i będzie przybywać: cała grupa Renault planuje, że do 2030 roku zmniejszy emisję dwutlenku węgla o połowę w porównaniu do roku 2010, a do roku 2050 wyrzeknie się silników spalinowych całkowicie. Tylko w Europie marka sprzedała już ponad 300 tysięcy elektrycznych aut (Zoe, Twizy, Kangoo ZE, Master ZE oraz Twingo Electric). Najnowszy koncept Megane eVision to jeden z pierwszych etapów planu wielkich przemian. Samochód oparto na zupełnie nowej, modularnej platformie CMF-EV (Common Module Family - Electric Vehicle), która będzie punktem wyjścia dla modeli produkowanych seryjnie z rostawem osi do 2,77 metra.

Renault Megane eVision

Na pokładzie 4,21-metrowego Megane eVision umieszczono baterie o pojemności 60 kilowatogodzin, gotowe na ładowanie ze stacji o mocy 130 kilowatów i upakowane w podłodze oraz silnik elektryczny o mocy 160 kilowatów - 218 koni mechanicznych - i momencie obrotowym 300 niutonometrów, który osadzono przy przedniej, napędzanej osi z kołami na 20-calowych felgach. Ważący około 1650 kilogramów samochód ma rozpędzać się do stu kilometrów na godzinę w czasie niespełna ośmiu sekund. Zasięg? W tym temacie Renault mówi tylko tyle, że podróż na odległość około 450 kilometrów miałaby trwać tyle samo, co w przypadku samochodu z silnikiem spalinowym, wliczając postoje, cokolwiek miałoby się za nimi kryć.

Renault Megane eVision

Poza układem napędowym przyszłości Megane eVision skrywa również między innymi nowe oświetlenie w technologii LED, nowe systemy łączności, pozwalające na przykład na precyzyjne zaplanowanie podróży oraz potencjał za oddawanie energii elektrycznej z powrotem do sieci, na przykład w celu zasilenia urządzeń domowych. Kiedy auto takiego formatu pojawi się na drogach publicznych? Renault zapowiada, że znacznie szybciej, niż się tego spodziewamy. Gotowe do produkcji seryjnej Megane o napędzie elektrycznym ma pojawić się już w przyszłym roku.

Skomentuj na forumUdostępnij