Aktualności
25.11.2020

Ferrari 488 GT Modificata Co by tu zmajstrować

Wśród klientów Ferrari nigdy nie brakowało osób zafascynowanych sportami samochodowymi do tego stopnia, że gotowe były wydać niewyobrażalne sumy na wycofane z użytku bolidy Formuły 1 włoskiej marki czy ścigacze z programu XX. Dla zainteresowanych regularną rywalizacją również nie brakowało atrakcji. Oto najnowsza z nich: nowe 488 GT Modificata.

Drapieżne 488 GT Modificata to maszyna wywodząca się wprost z 488 GTE, znanego z długodystansowych mistrzostw świata World Endurance Championship oraz 488 GT3, które startuje na całym świecie między innymi w pucharach GT World Challenge. Ze względu na przepisy panujące w każdej serii wyścigowej w obu tych przypadkach mamy do czynienia z samochodami o mocy... znacznie niższej w porównaniu do seryjnego 488 GTB, które debiutowało w 2015 roku z dobytkiem 670 koni mechanicznych (trzy lata młodsze coupe 488 Pista wspięło się aż na 720 KM). W przypadku 488 GT Modificata takich "problemów" nie ma: samochód nie jest ograniczany przez przepisy jakiejkolwiek serii wyścigowej, w której miałby rywalizować z autami innych marek, ponieważ do takowych nie jest przeznaczony.

Ferrari 488 GT Modificata

Najnowsze, torowe Ferrari zostało przygotowane specjalnie z myślą o markowym imprezach pod szyldem Ferrari Club Competizioni GT. W ramach prac nad samochodem odwiedzono między innymi słynne Nordschleife, które pomogło w przygotowaniu pakietu aerodynamicznego pomyślanego o mniej doświadczonych kierowcach. Środek docisku aerodynamicznego przesunięto ku przodowi maszyny, zwiększając docisk przedniej osi bez kosztu w postaci zwiększonych oporów powietrza i poprawiając czułość na zmiany ustawienia tylnego skrzydła. Przy prędkości 230 km/h docisk aerodynamiczny przekracza 1000 kilogramów. Zawieszenie auta oparto na modelu 488 GTE, korzystając m.in. z elementów układu hamulcowego od Brembo oraz systemu ABS prosto z wyścigowego 488 GT3 Evo, które wjechało na tory w sezonie 2020. Seryjnie montowany jest m.in. sprzęt pomiarowy Boscha i V-Box... oraz fotel dla pasażera.

Ferrari 488 GT Modificata

Umieszczone centralnie, podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 3,9 litra rozwija na pokładzie 488 GT Modificata około 700 koni mechanicznych. Samochód będzie dostępny z wyborem różnych przełożeń skrzyni biegów oraz szerokimi możliwościami indywidualizacji wykończenia karoserii oraz kabiny. Produkcja 488 GT Modificata będzie limitowana, a początkowo model dostępny będzie tylko klientom, którzy w ostatnich latach brali czynny udział w zawodach z serii Competizioni GT, pozwalającej na wykazanie się za kierownicą wszystkiego od F40 Competizione po 488 GTE. Na sezon 2021 w ramach fabrycznej serii zaplanowano pięć spotkań na torach Virginia International Raceway, Monza, Watkins Glen, Suzuka i Nürburgring oraz uroczyste zakończenie sezonu na Finali Mondiali, którego lokalizacja nie jest jeszcze znana.

Skomentuj na forumUdostępnij