Jaguar F-Pace SVR - Lepszy we wszystkim
Tegoroczne modernizacje największego SUV'a ze stajni Jaguara dotarły do najmocniejszej wersji silnikowej, która przekracza pół tysiąca koni mechanicznych. Mowa o modelu F-Pace w specyfikacji SVR, który ma być teraz jeszcze lepiej wyposażony od poprzedniej serii, jeszcze lepiej przygotowany na jazdę w każdych warunkach i oczywiście jeszcze szybszy.
F-Pace SVR w najnowszym wydaniu może pochwalić się między innymi poprawionym układem hamulcowym z tarczami o średnicy 395 milimetrów z przodu i 396 milimetrów z tyłu, poprawionym układem kierowniczym z elektrycznym wspomaganiem, przeprojektowaną kabiną z zakrzywionym ekranem dotykowym o przekątnej 11,4 cala oraz 12,4-calową deską rozdzielczą przed kierowcą w ramach systemów Electronic Vehicle Architecture 2.0, przeprojektowaną karoserią pod kątem zmniejszenia oporów powietrza i redukcji siły nośnej oraz zmodernizowanym układem napędowym, który pozwala maszynie na podjęcie bezpośredniej walki z najmocniejszymi modelami rywali.
Pod przednią maską, tak samo, jak do tej pory, spotkamy widlastą ósemkę o pojemności pięciu litrów, która pracuje pod presją sprężarki. Silnik dostarcza 550 koni mechanicznych w zakresie 6250-6500 obrotów na minutę oraz okrągłe 700 niutonometrów w zakresie 3500-5000 obrotów na minutę. To o 20 niutonometrów więcej, niż w poprzedniej serii, która debiutowała na wiosną 2018 roku. V8 współpracuję z 8-stopniowym automatem typu 8HP70 firmy ZF, który razem z elektroniką sterującą całym układem napędowym przeszedł niewielkie poprawki. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła, a kierowca ma do dyspozycji kilka trybów jazdy, w tym nową konsolę szybkiego startu Dynamic Launch oraz możliwość mierzenia takich parametrów, jak czasy okrążeń danego toru wyścigowego czy przeciążeń w czasie rzeczywistym.
Standardem w F-Pace SVR jest między innymi adaptacyjne zawieszenie i system wyciszenia hałasów w kabinie Active Road Noise Cancellation. Opcje: detale nadwozia i wnętrza z włókien węglowych, bezprzewodowa ładowarka telefonów, wyświetlacz przezierny oraz reflektory Pixel LED. Maszyna ważąca co najmniej 2133 kilogramów ma rozpędzać się do 100 km/h w czasie tylko czterech sekund i rozwijać prędkość maksymalną 286 kilometrów na godzinę, a przy okazji zużywać mniej paliwa - 12,2 litra na setkę w trybie mieszanym według norm WLTP - i emitować do atmosfery mniej szkodliwych związków. Model można już zamawiać. Na terenie Wielkiej Brytanii producent wycenił samochód na niecałe 78 tysięcy funtów. Aktualne to równowartość około 385 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: Jaguar Jaguar F-Pace SVR na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum