Aktualności
26.05.2021

Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo2

Na początku kwietnia Lamborghini świętowało wyprodukowanie czterystu wyścigowych Huracanów w specyfikacjach Super Trofeo oraz GT3, których pierwsze ewolucje zadebiutowały w sezonie 2014. W tym tygodniu dedykowany markowemu pucharowi Huracan Super Trofeo doczekał się kolejnej ewolucji, którą oznaczono jako Evo2.

Torowy Huracan to najbardziej utytułowane, wyścigowe Lamborghini w historii włoskiej marki: model klasy GT3 od początku swojej kariery zwyciężył w blisko stu wyścigach w klasyfikacji generalnej lub klasowej, wliczając trzy z rzędu wygrane w swojej grupie w 24-godzinnej Daytonie. Model Super Trofeo wyparł z torów wyścigowych pucharowe Gallardo i jeszcze bardziej zwiększył popularność markowych mistrzostw, które dzielone są aktualnie na Europę, Azję, Amerykę Północną i Bliski Wschód. W roku 2017 pokazano zmodernizowanego Huracana Super Trofeo Evo, w sezonie 2019 przygotowano kolekcjonerską wersję Evo Collector, na początku tego roku Super Trofeo dołączył do nowych mistrzostw GT2 European Series, a dzisiaj odsłonięto zupełnie nowego Huracana Super Trofeo Evo2.

Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo2

Najnowsza produkcja oddziału Lamborghini Squadra Corse przeszła największą transformację pod względem aerodynamicznym. Nowa karoseria z nowymi, lekkimi światłami wyróżnia się m.in. nowymi wlotami powietrza z przodu, wentylowanymi po raz pierwszy nadkolami tylnej osi, dodatkowymi, pionowymi "płetwami" u podnóża tylnego skrzydła oraz powiększonym dyfuzorem. Część paneli produkowanych do tej pory z tworzyw sztucznych wymieniono na panele z włókien węglowych, a część uproszczono, wszystko z myślą o uproszczeniu produkcji i zmniejszeniu kosztów ewentualnej wymiany. Na przedniej osi powiększono tarcze hamulcowe z 380 do 390 milimetrów. Tak samo, jak wcześniej, standardem jest ogumienie przygotowane przez firmę Pirelli.

Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo2

Sercem Huracana Super Trofeo Evo2 jest wolnossący, benzynowy silnik V10 o pojemności 5,2 litra, który współpracuje z sekwencyjną skrzynią o sześciu biegach od XTrac. Napęd przenoszony jest wyłącznie na tylną oś. Moc? W okolicach 620 koni mechanicznych. Evo2 pojawi się na żywo już w najbliższy weekend na torze Paul Ricard przy okazji drugiej rundy pucharu Lamborghini Super Trofeo Europe, który organizowany jest nieprzerwanie od roku 2009. Nowy model będzie dopuszczony do mistrzostw Lamborghini od przyszłego roku, a właściciele starszego modelu w specyfikacji Evo będą mogli nabyć osobny pakiet modernizacji. Na rynku europejskim kompletny pojazd w wersji Evo2 będzie kosztował 250 tysięcy euro, nie wliczając podatków i lokalnych opłat (aktualnie to równowartość co najmniej 1,1 miliona złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij