Aktualności
22.06.2021

Acura TLX Type S Narzuca tempo

Limuzyny o sportowym charakterze do znaków rozpoznawczych marki Acura nie należą. W ostatniej dekadzie luksusowe ramię Hondy przyzwyczaiło swoich północnoamerykańskich klientów do czegoś zupełnie innego, a ostatni sportowy model tego formatu oferowało kilkanaście lat temu. Teraz czas to zmienić: do sprzedaży wchodzi TLX Type S.

TLX Type S to zupełnie nowa propozycja Acury na rynek północnoamerykański. Czterodrzwiowa limuzyna jest bezpośrednim spadkobiercą takich modeli, jak 3.2CL Type S z 2001 roku, 3.2TL Type S i RSX Type S z 2002 roku oraz TL Type S z 2007 roku. Ostatni z nich rozwijał blisko 290 koni mechanicznych z 3,5-litrowego silnika V6. Nowa Acura TLX Type S polega na zupełnie nowej jednostce napędowej: aluminiowym, trzylitrowym motorze V6 z dwuzwojową turbosprężarką, 24-zaworową głowicą i technologiami rodem z hybrydowego super coupe NSX. Widlastą szóstkę uzbrojono m.in. w układ Variable Cylinder Management, dzięki któremu pod niskim obciążeniem pracuje tylko na trzy cylindry.

Acura TLX Type S

Silnik to tylko początek nowości, które w TLX Type S czekają na klientów Acury. Limuzyna została wyposażona również w adaptacyjne poduszki silnika, aktywny układ wydechowy, adaptacyjne zawieszenie, lekkie felgi o średnicy 20 cali z całorocznym ogumieniem Pirelli Cinturato P7, wzmocniony układ hamulcowy z podzespołami Brembo, układ przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła Super Handling All-Wheel Drive oraz automatyczną skrzynię o dziesięciu przełożeniach. W środku znajdziemy m.in. nagłośnienie ELS Studio z siedemnastoma głośnikami oraz 10,2-calowy wyświetlacz dotykowy. Wśród opcji między innymi: letnie ogumienie Pirelli P-Zero na lekkich felgach, które pozwalają na zrzucenie prawie dziesięciu kilogramów oraz detale wnętrza wykonane z włókien węglowych.

Acura TLX Type S

Acura TLX Type S dysponuje mocą 360 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 480 niutonometrów. Osiągi? Na ich temat Acura milczy. Model można już zamawiać na rynku USA, a jego cena startuje z poziomu 52,3 tysięcy dolarów (aktualnie to równowartość około 200 tysięcy złotych). Sportowa limuzyna to tylko początek ofensywy japońskiej marki: w kolejce do przejęcia nowego V6 i innych technologii czeka już crossover MDX Type S. Już w najbliższy weekend TLX Type S pojawi się w roli Pace Car na tegorocznej, dziewięćdziesiątej dziewiątej edycji wyścigu górskiego Pikes Peak International Hill Climb. Auto poprowadzi Ant Anstead, którego znamy z programów "Wheeler Dealers", "Master Mechanic" oraz jednego założyciela Dowsetts Classic Cars i Radford Motors.

Skomentuj na forumUdostępnij