Caterham Seven 170 - Mała siódemka
Caterham pokazał nowy model z rodziny Seven. To pierwszy model od czasu przejęcie firmy przez japońskich inwestorów. Auto oznaczono jako Seven 170 i przygotowano zgodnie z zasadami obowiązującymi japońskie kei cary: jak najmniejszy silnik, jak najmniejsza masa własna, jak najmniejsze wymiary oraz jak najmniejsze koszty zakupu i użytkowania.
Nowy Seven 170, następca modelu Seven 160 sprzed ośmiu lat, został ustawiony na najniższym stopniu oferty brytyjskiej marki, którą w kwietniu przejęło japońskie VT Holdings. Spartański, dwuosobowy roadster bazuje na wąskim podwoziu i charakteryzuje się szerokością tylko 147 centymetrów. To najlżejszy, drogowy Caterham w historii: jego masa, w zależności od specyfikacji, może przekraczać nieznacznie 440 kilogramów. Stosunek mocy do masy, zawarty w nazwie modelu: co najmniej 170 koni mechanicznych w przeliczeniu na jedną tonę. Mały silnik i mała masa sprawiają jednocześnie, że 3,18-metrowy Seven 170 przedstawia się również jako Caterham o najniższej emisji dwutlenku węgla.
Sercem auta jest trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy od Suzuki. Jednostka o pojemności 660 centymetrów sześciennych współpracuje z ręczną skrzynią o sześciu biegach, która wysyła moc na tylne koła z 14-calowym ogumieniem Avon ZT7 w standardzie. Przy 6,5 tysiącach obrotów na minutę jednostka generuje 85 koni mechanicznych, a w zakresie od 4000-4500 obrotów na minutę dostarcza 116 niutonometrów. Osiągi: sprint od zera do sześćdziesięciu mil na godzinę w czasie 6,9 sekund i prędkość maksymalna 105 mil na godzinę (około 169 kilometrów na godzinę). Auto jest dostępne w dwóch specyfikacjach: jako 170 S przeznaczony przede wszystkim do jazdy po zwykłych drogach oraz surowszy 170 R, który adresowany jest do klientów odwiedzających tory wyścigowe. W wersji R otrzymamy m.in. mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Na potrzeby modelu Seven 170 przygotowano między innymi nowe światła z tyłu w technologii LED, nowe felgi oraz nowe malowanie z pasami biegnącymi wzdłuż karoserii. W pakiecie R możemy zdecydować się m.in. na brak przedniej szyby, owiewki z włókien węglowych, kubełkowe fotele, węglową deskę rozdzielczą, rozbudowany pałąk bezpieczeństwa, twardsze zawieszenie oraz zdejmowaną kierownicę Momo. Model S to m.in. pełnowymiarowa, przednia szyba, ogrzewanie oraz skórzane fotele. Ceny nowego Caterhama startują w Wielkiej Brytanii od 23 tysięcy funtów za samochód w specyfikacji 170 S w formie zestawu do samodzielnego złożenia (aktualnie to równowartość około 125 tysięcy złotych). Model R jest o tysiąc funtów droższy, a fabryczne złożenie auta to dopłata 2,4 tysiąca funtów. Cena na terenie Europy: prawie 29,5 tysiąca euro za kompletne auto w wersji 170 S oraz prawie 31 tysięcy euro za 170 R (zakres 135-143 tysięcy złotych). Plus podatki oraz lokalne opłaty.
Źródło/zdjęcia: Caterham Cars, caterhamcars.com Caterham Seven 170 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum