Aktualności
11.11.2021

Chevrolet Corvette Z06 GT3.R Wielkie przygotowania

Okres dojrzewania wyścigowego Corvette ósmej generacji doszedł końca. Po pierwszym sezonie w północnoamerykańskim pucharze i wizycie w 24-godzinnym Le Mans ekipa Corvette Racing gotowa jest na globalną ofensywę i atak na nowe mistrzostwa. Ruszyło odliczanie do debiutu zupełnie nowego, torowego Corvette Z06 klasy GT3!

Ze sportowym Corvette ósmej generacji, w którym silnik po raz pierwszy wylądował za plecami kierowcy i pasażera, znamy się od lata 2019 roku. Model zadebiutował z 6,2-litrowym V8 typu LT2 o mocy w okolicach 500 koni mechanicznych, a w październiku tego roku przeobraził się w specjalizujące się w torach wyścigowych, drogowe Z06 z nowym, wolnossącym V8 typu LT6 o pojemności 5,5 litra i mocy aż 680 KM. W międzyczasie do akcji weszło nowe, wyścigowe Corvette C8.R klasy GTE. Maszynę wystawiono w północnoamerykańskim pucharze SportsCar Championship pod skrzydłami IMSA, a także gościnnie w długodystansowych mistrzostwach świata World Endurance Championship. Corvette Racing wystąpiło w WEC w tym roku tylko dwa razy: z jednym samochodem w 6-godzinnym Spa-Francorchamps w maju (czwarte miejsce w klasie) i z dwoma samochodami w 24-godzinnym Le Mans w sierpniu (drugie i szóste miejsce w klasie).

Chevrolet Corvette Z06 GT3.R

Na sezon 2022 zaplanowano największą ofensywę w 24-letniej historii Corvette Racing, na koncie którego znajduje się 119 wygranych wyścigów, 13 tytułów mistrzowskich wśród producentów i 8 wygranych w swojej klasie w 24-godzinnym Le Mans. Fabryczne zespoły pojawią się w przyszłym roku we wszystkich rundach World Endurance Championship i SportsCar Championship, na które przygotowane będzie po jednym samochodzie. W przypadku 24-godzinnego Le Mans ponownie walczyć będą dwie sztuki Corvette C8.R. W przypadku SCC wyścigowe Corvette będzie musiało przeskoczyć z kończącej swój żywot w tym roku grupy GTLM do klasy GTD, wywodzącej się z grupy GT3. Oznacza to m.in. instalację zupełnie nowego skrzydła z tyłu, wyposażenie w ogumienie Michelin, obecność systemu ABS i zmniejszenie mocy 5,5-litrowego V8. W pucharze WEC nadal wykorzystywane będą auta grupy GTE.

Chevrolet Corvette Z06 GT3.R

Amerykańska marka jednocześnie zapowiedziała pełnowymiarowe Corvette klasy GT3 - model Z06 GT3.R, w którym również wyląduje 5,5-litrowe V8 z płaskim wałem korbowym. Silnik o mocy w zakresie 500-600 koni mechanicznych połączony zostanie z sekwencyjną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Auto wywodzące się z drogowego Corvette Z06 będzie dostępne dla zespołów prywatnych na całym świecie, a jego rywalami będą pojazdy takich marek, jak Acura, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Ferrari, Lamborghini, Mercedes-AMG, McLaren czy Porsche. Nowa maszyna ma być gotowa na sezon 2024. Właśnie wtedy swoje oblicze zmienią również mistrzostwa świata World Endurance Championship: podupadła grupa GTE miałaby ustąpić miejsca nowej klasie bazującej na samochodach w specyfikacji GT3 (dokładne szczegóły tej transformacji nie są jeszcze znane).

Skomentuj na forumUdostępnij