Alpine A110 - Trzy filozofie
Francuskie Alpine, które w miniony weekend zdobyło drugie podium w mistrzostwach świata Formuły 1, odświeżyło coupe A110, jedyny, drogowy model w swojej aktualnej ofercie. Zmodernizowana oferta obejmie trzy warianty ucieleśniające różne filozofie: od bazowego A110, poprzez stylowe i bogato wyposażone A110 GT po A110 S o najbardziej sportowym zacięciu.
Model A110, który wyglądem i nazwą nawiązuje do legendarnego przodka z lat sześćdziesiątych minionego stulecia, wszedł na rynek pod koniec 2017 roku, od którego doczekał się kilku wariantów. Po modernizacji do wyboru będziemy mieli trzy różne wersje, które można zamawiać już teraz. Każdą z nich napędza rzędowy silnik o czterech cylindrach i pojemności 1,8 litra, który umieszczono centralnie, za plecami kierowcy i pasażera i przed tylną, napędzaną osią. Jednostka napędowa w każdym przypadku współpracuje z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów z włoskich zakładów Getrag. W bazowym, ważącym 1102 kilogramy A110, motor rozwija niezmiennie 252 konie mechaniczne oraz 320 niutonometrów, które pozwalają na rozpędzenie się do setki w 4,5 sekundy i rozwinięcie do 250 km/h.
W modelach A110 GT oraz A110 S do dyspozycji dostaniemy okrągłe 300 koni mechanicznych i 340 niutonometrów (w modelu S poprzednio mieliśmy o osiem koni i 20 Nm mniej). Model S ma być równie lekki, co bazowe A110, a GT ma przytyć o kilkanaście kilogramów. W przypadku A110 S dostaniemy m.in. zmodyfikowane zawieszenie, układ hamulcowy, wydech, sportowe fotele, a za dodatkową opłatą pakiet aerodynamiczny ze skrzydłem z tyłu i semislicki Michelin PS Cup 2 Connect na 18-calowych felgach. Przewidziano w nim trzy tryby jazdy: Normal, Sport oraz Track. Dla A110 GT przewidziano m.in. specjalny, szary lakier, skórzane fotele z szeroką regulacją, systemy wspomagania parkowania oraz 18-calowe felgi z ogumieniem Michelin Pilot Sport 4.
Moc 300 KM pozwoli na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy. W przypadku A110 S z dodatkowym wyposażeniem i zdjętym limitem prędkości maksymalnej będzie można rozpędzić się do 275 kilometrów na godzinę (w standardzie 260 km/h, w przypadku GT prędkość będzie ograniczona do 250 km/h). Całą gamę obejmą inne, liczne modernizacje: nowy system multimedialny z aktualizacjami przez Internet, nowa aplikacja telemetryczna Alpine Telemetrics (standard w A110 S), nagłośnienie marki Focal w kilku wersjach, nowe pakiety i elementy wyposażenia, nowe kolory z katalogu Atelier Alpine i inne. Ceny: 59,5 tysiąca euro za A110, 69,5 tysiąca euro za A110 GT i 71,5 tysiąca euro za A110 S (aktualnie to zakres odpowiadający okolicom 280-335 tysiącom złotych).
Źródło/zdjęcia: Alpine Cars Alpine A110 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum