Aktualności
17.01.2022

Toyota GRMN Yaris Pełny atak

W minionym roku mały GR Yaris udowodnił swoją wyższość w niezliczonych, mniej lub bardziej liczących się w codziennym użytkowaniu kategoriach i kilka razy przekraczał prognozy sprzedaży. Fabryki Toyoty pracują od dawna nad realizacją wszystkich zamówień, a w niektórych rejonach świata model wchodzi na wyższy poziom. Oto GRMN Yaris.

Mała, sportowa Toyota zadebiutowała na początku 2020 roku, a jej produkcję rozpoczęto pod koniec sierpnia tego samego roku. Od razu okazało się, że rynek tylko czekał na coś takiego: napęd na cztery koła, masa własna tylko 1280 kilogramów. silnik o mocy przekraczającej 260 koni mechanicznych i ręczna skrzynia biegów. Dla polskich klientów przeznaczono początkowo tylko 305 egzemplarzy. W lutym ubiegłego roku Toyota Motor Poland zamówiła kolejne 300... które zarezerwowano w zaledwie pół godziny. Ostatecznie GR Yaris ma być dostępny na polskim rynku w kolejnych dostawach jeszcze do końca tego roku. Na innych rynkach auto spotkało się z równie entuzjastycznym odbiorem, a już wkrótce w Japonii będzie do zgarnięcia w podrasowanej wersji GRMN.

Toyota GRMN Yaris

GRMN Yaris to model przygotowany we współpracy z fabrycznymi kierowcami Toyoty, który został opracowany w pakiecie wyścigowym na bazie doświadczeń z pucharu Super Taikyu oraz rajdowym na bazie doświadczeń z Rajdu Japonii. Lista modyfikacji jest bardzo długa, zależnie od wybranego pakietu: dwie różne wersje body kitu z włókien węglowych (przednia maska, dach, ospoilerowanie), nowe felgi BBS o średnicy 18 cali, wzmocniony układ hamulcowy, regulowane amortyzatory Bilstein, nowe elementy zawieszenia od Gazoo Racing, rozpora tylnego zawieszenia, kubełkowe fotele Recaro, dodatkowe osłony podwozia, zmienione progi oraz nowe kolory karoserii. Zależnie od wybranego pakietu GRMN Yaris może zrzucić nawet do 30 kilogramów.

Toyota GRMN Yaris

Na tym nie koniec. Trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra wzmocniono z 370 do 390 niutonometrów, dostępnych w zakresie od trzech do 4,6 tysięcy obrotów na minutę. Maksymalna moc w japońskiej specyfikacji pozostała na tym samym poziomie: 272 konie mechaniczne przy 6,5 tysiącach obrotów na minutę (dla przypomnienia: w europejskiej specyfikacji auto osiąga 261 KM oraz 360 Nm). Z myślą o dynamicznej jeździe zmieniono również przełożenia ręcznej skrzyni biegów. Na rynek japoński trafi tylko 500 egzemplarzy GRMN Yaris, w tym 50 sztuk w wydaniu Circuit Package w kolorze Matte Steel. W ich posiadanie wejdą tylko szczęściarze. Dosłownie: najpierw trzeba wygrać los w oficjalnej loterii Toyoty, który będzie przepustką do złożenia rezerwacji na auto. Ceny: od 7,3 do prawie 8,5 milionów jenów (aktualnie równowartość 255-295 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij