Aktualności
15.04.2022

BMW X7 Wzmocnienie charakteru

BMW zmienia oblicze swojego największego i najbardziej luksusowego SUV'a, modelu noszącego oznaczenie X7. Maszyna, która zdobywa rynek dopiero od kilku lat, przeszła tradycyjną kurację odmładzającą: ruszyła w nowym kierunku stylistycznym, a po obowiązkowej wizycie w oddziale BMW M przeobraziła się w nowe X7 M60i.

Model X7 z możliwością przewiezienia nawet siedmiu pasażerów jest z nami od jesieni 2018 roku. Ponad 2,3-tonowa maszyna, produkowana przede wszystkim w zakładach w USA, dała się poznać m.in. jako blisko 400-konny, wysokoprężny wariant M50d, ponad 520-konna benzynówka M60i oraz ponad 610-konne XB7 od marki Alpina, która wkrótce zostanie w całości wchłonięta przez BMW. Teraz X7 wchodzi w drugą młodość. Model po modernizacji może pochwalić się zupełnie nowym przodem z dwiema parami reflektorów, podświetlanym grillem, nowymi światłami z tyłu, chromowanymi detalami, nowymi opcjami wykończenia wnętrza, nowymi kolorami karoserii, nowymi pakietami M Sport i M Sport Pro oraz po raz pierwszy felgami dostępnymi w rozmiarze aż 23 cali.

Zdjęcie BMW X7 M60i

X7, klasyfikowane przez producenta jako SAV (Sports Activity Vehicle), otrzymało również najnowszy system multimedialny, najnowszą ewolucję systemu iDrive z zakrzywionym wyświetlaczem oraz nowe oprogramowanie w zakresie wspomagania kierowcy i jazdy zautomatyzowanej. Wszystkie wersje napędowe przedstawiają się teraz jako miękkie hybrydy (mild hybrid), w których pracuje 48-voltowy system z wbudowanym w skrzynię biegów alternatorem. Standardem jest 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów Steptronic, układ przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła xDrive oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Oferta silnikowa zaczyna się od 6-cylindrowych, podwójnie turbodoładowanych jednostek napędowych: benzynowej o mocy 380 KM i wysokoprężnej o mocy 352 KM.

Zdjęcie BMW X7

Na szczycie oferty stoi nowe X7 M60i xDrive, następca M50i. W jego przypadku będziemy mieli do czynienia z podwójnie turbodoładowanym V8 o pojemności prawie 4,4 litra, mocy 530 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym aż 750 niutonometrów. Plus dodatkowe 12 KM oraz 200 Nm z silnika elektrycznego, który wykorzystywany jest tylko w określonych sytuacjach. Osiągi: przyspieszenie do zera do setki w 4,7 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 250 kilometrów na godzinę. Na odmłodzonym X7 tegoroczne nowości w rodzinie "Siódemek" oczywiście się nie kończą. Już w przyszłym tygodniu zadebiutuje zupełnie nowe, pierwsze w historii BMW i7, luksusowa limuzyna o napędzie wyłącznie elektrycznym.

Skomentuj na forumUdostępnij