Aktualności
23.04.2022

Mini John Cooper Works N24 Wyprodukowano w Nürburgu

Wśród marek, które szykują się na tegoroczny, 24-godzinny wyścigu na Nürburgringu znalazło się Mini. Niemiecki klasyk odbędzie się w tym roku po raz pięćdziesiąty, a zupełnie nowa, fabrycznie przyszykowana maszyna Mini znajdzie się na starcie po raz pierwszy od dziesięciu lat. Do rywalizacji zostanie wystawiony model John Cooper Works.

Pod szyldem JCW, upamiętniającym Johna Coopera, który stał między innymi za rewolucją technologiczną w Formule 1 w latach pięćdziesiątych i przygotowywał w swoich zakładach sportowe Mini Coopery, produkowane są obecnie najmocniejsze i najszybsze odmiany drogowych aut brytyjskiej marki. Ostatnią z tego typu produkcji był mały John Cooper Works GP, który zadebiutował pod koniec 2019 roku i mógł pochwalić się mocą przekraczającą 300 koni mechanicznych. W tym roku do akcji wchodzi wywodzący się z niego model torowy, który dedykowany jest 24-godzinnemu wyścigowi na Nürburgring Nordschleife.

Zdjęcie Mini John Cooper Works N24

Projekt przygotowania wyścigowego JCW uruchomiono we wrześniu ubiegłego roku, a reprezentantem Mini w całym przedsięwzięciu stał się zespół Bulldog Racing, który działa w regionie Nürburgringu. Samochód będzie napędzany 4-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem znanym z seryjnych modeli Mini. Jednostka dostarcza 306 koni mechanicznych i 450 niutonometrów, które na tylne koła przenosi zmodyfikowany, 8-stopniowy automat Steptronic oraz mechanizm różnicowy z blokadą. Inne modyfikacje obejmują m.in. instalację klatki bezpieczeństwa, kubełkowego fotela, nowej kierownicy, regulowanego skrzydła z tyłu i dużego dyfuzora, nowego zawieszenia, układu hamulcowego od BMW M Performance, lekkich felg z nowym ogumieniem, powiększenie zbiornika paliwa do 100 litrów i przeprowadzenie kuracji odchudzającej.

Zdjęcie Mini John Cooper Works N24

Mini John Cooper Works w barwach Bulldog Racing wystartuje w klasie SP3T, która zarezerwowana jest dla samochodów z silnikami o pojemności do dwóch litrów z turbodoładowaniem. W ostatnich latach w grupie tej walczyły takie maszyny, jak Volkswagen Golf GTI, Opel Astra OPC, Hyundai i30 N, Audi RS3 oraz Subaru WRX STI. Tegoroczny, 24-godzinny wyścig na Nürburgringu, oficjalnie znany jako ADAC TotalEnergies 24h Nürburgring, zaplanowano na weekend 28-29 maja. W wyścigu ma wystartować blisko 130 samochodów kilkunastu różnych klas z samochodami klasy GT3 na czele. Fabryczne samochody Mini były widziane tu po raz ostatni w sezonie 2011, po którym sporadycznie startowało jeszcze kilka prywatnych egzemplarzy Coopera, ostatni w sezonie 2017.

Skomentuj na forumUdostępnij