Mercedes-AMG Will.I.AMG - Symbol sukcesu
Coraz więcej luksusowych marek decyduje się na budowę unikatowych samochodów na specjalne zamówienia, zwłaszcza, że klientów gotowych na rzucenie gotówką nie brakuje. Ferrari, Rolls-Royce, Aston Martin, McLaren, Bugatti - tylko największe z nich. Swojego one-off'a pokazało teraz również AMG, które od kilkunastu lat należy do Mercedes-Benza.
Unikatowa maszyna niemieckiej marki powstała na specjalne zamówienie Williama Adamsa, amerykańskiego muzyka, przedsiębiorcy i filantropa, znanego bardziej pod swoim scenicznym pseudonimem - will.i.am. Samochód osłonięto przy okazji tegorocznego, pierwszego w historii Grand Prix Mianami w ramach mistrzostw świata Formuły 1, które odbędzie się już w najbliższą niedzielę. Maszynę o nazwie Will.I.AMG przygotowywano w tajemnicy od września ubiegłego roku, a za jej powstanie odpowiedzialna była nie tylko centrala AMG w Affalterbach, ale również zakłady West Coast Customs z Los Angeles, z którymi will.i.am współpracował już przy kilku swoich wcześniejszych projektach.
Czym dokładnie jest Will.I.AMG? Na pierwszy rzut oka można mieć duże wątpliwości! Przód dużego grand tourera został zaadoptowany z terenowej klasy G, tył nawiązuje do coupe serii GT, różne detale miały być wzorowane na uskrzydlonym SLS AMG, którego produkcja zakończyła się w 2014 roku, a dwie pary długich drzwi otwierają się w kierunku przeciwnym do jazdy. Mam ty też felgi wzorowane na klasykach Mercedes-Benza, szklany dach, nieruchomy spoiler, zintegrowany z klapą bagażnika, kabinę wyścieloną białą skórą i logotypy nawiązujące do nowej linii odzieżowej, która będzie dostępna między innymi w placówce Mercedes-AMG Experience Center w Miami. Bazą dla one-off'a był seryjny Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe, sportowa limuzyna z dwiema parami drzwi.
Adams, który wychowywał się w otoczeniu hip-hopowych przebojów, w których niejednokrotnie przewijały się Mercedesy, nie życzył sobie ingerencji w jednostkę napędową AMG. Najmocniejsze wersje AMG GT 4-Door Coupe zasilane są podwójnie turbodoładowanymi silnikami V8 o pojemności czterech litrów, które rozwijają co najmniej 577 koni mechanicznych. Od ubiegłego roku AMG oferuje również hybrydę GT 63 S E-Performance, w którym spalinowej jednostce o mocy 639 KM towarzyszy silnik elektryczny o mocy 204 KM. Cały proces projektowania i budowy Will.I.AMG był dokumentowany. Z zapisów powstał 6-odcinkowy dokument, który będzie miał swoją premierę na festiwalu filmowym w Cannes we Francji, który w tym roku odbędzie się w dniach 17-28 maja.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG Will.I.AMG na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum