Caterham Seven 420 Cup - Pełne dostrojenie
Rodzina lekkich, sportowych samochodów brytyjskiego Caterhama, których korzenie sięgają lat pięćdziesiątych i słynnego Lotusa Seven, powiększyła się o kolejnego członka z dużymi ambicjami. Jest nim Seven w wydaniu 420 Cup, drogowy model powstały bezpośrednio na bazie doświadczeń wyniesionych z markowego pucharu wyścigowego.
Caterham zajmuje się produkcją modelu Seven nieprzerwanie od pierwszej połowy lat siedemdziesiątych, a klasyczny pojazd nieustannie ewoluuje między innymi dzięki organizacji popularnego pucharu Caterham Seven Championship. Najnowszy Seven 420 Cup z homologacją drogową promowany jest jako najlepszy Seven na dni torowe i na pierwszy rzut oka niewiele różni się od wersji wyścigowej. Znaki rozpoznawcze: oszczędna karoseria z dużymi wlotami powietrza z przodu, szerokie ogumienie, zachodząca na boki klatka bezpieczeństwa, 13-calowe felgi Apollo, kubełkowe fotle i brak przedniej szyby, którą na szczęście razem z innymi wygodami znajdziemy na liście opcji.
420 Cup napędza wolnossący silnik Duratec z repertuaru Forda po przeróbkach Caterhama. Dwulitrowa, rzędowa jednostka o czterech cylindrach z suchą miską olejową rozwija 213 koni mechanicznych oraz 203 niutonometrów, które na tylne koła wysyła mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz sekwencyjna skrzynia biegów Sadev o sześciu przełożeniach. Stosunek mocy do masy: jakieś 380 kilogramów na tonę. Świetnie! Osiągi: 3,6 w sprincie od zera do 60 mil na godzinę, sprint od zera do 100 mil na godzinę w 8,6 sekundy i prędkość maksymalna 136 mil na godzinę (prawie 220 km/h, o ile znajdziemy tor wyścigowy z wystarczająco długą prostą... i wystarczająco dużo odwagi za kierownicą).
Jako zabawka stworzona przede wszystkim z myślą o dniach torowych 420 Cup otrzymał regulowane w szerokim zakresie zawieszenie z amortyzatorami Bilstein, trzy zestawy ogumienia Avon do wyboru (w tym ZZR Extreme wyłącznie na tory), nowy wydech, zmodyfikowany układ kierowniczy, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa i zdejmowaną kierownicę Momo. Do wyboru jest standardowe lub poszerzone podwozie. Z racji na obowiązujące normy emisji spalin Seven 420 Cup będzie dostępny jedynie na terenie Wielkiej Brytanii oraz USA. Cennik zaczyna się od 55 tysięcy funtów za wersję bazową (aktualnie to równowartość prawie 300 tysięcy złotych). Produkcja ruszy na początku przyszłego roku.
Źródło/zdjęcia: Caterham Cars Caterham Seven 420 Cup na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum