Aktualności
02.07.2022

Skoda Fabia RS Rally2 Wygrywający typ

Skoda zaprezentowała swój nowy pojazd wycelowany w rajdowe mistrzostwa świata i nie tylko. Najnowsze dzieło oddziału Skoda Motorsport to rajdowa Fabia RS klasy Rally2, która bazuje na drogowej Fabii czwartej generacji. Maszyna zastępująca Fabię Rally2 Evo wyróżnia się między innymi opracowaną na nowo jednostką napędową.

Współczesne, rajdowe samochody Skody klasy Rally2, znanej wcześniej jako R5, należą do najpopularniejszych i najbardziej utytułowanych aut swojego pokolenia. Skoda Motorsport sprzedała w sumie ponad 450 egzemplarzy Fabii R5, R5 Evo, Fabii Rally2 oraz przeszło 290-konnej Rally2 Evo, które w latach 2015-2022 przyniosły aż przeszło 1700 zwycięstw w rajdach różnego szczebla na całym świecie. Skoda zwyciężyła cztery razy w swojej kategorii w Rajdzie Monte Carlo, a jej kierowcy zdobyli w ostatnich latach sześć tytułów mistrzów świata WRC2. Teraz pasmo sukcesów kontynuować ma nowa Fabia RS Rally2.

Zdjęcie Skoda Fabia RS Rally2

W nowej maszynie poprawiono wszystko: wytrzymałość konstrukcji i poszczególnych mechanizmów, systemy bezpieczeństwa, aerodynamikę, układy chłodzenia, pracę zawieszenia, układ hamulcowy, układ napędowy i wiele innych. Dzięki szerszej karoserii i zwiększonemu rozstawowi osi poprawił się rozkład masy między osiami. Docisk aerodynamiczny, za który odpowiada między innymi znacznie większe skrzydło z tyłu, w porównaniu do poprzednika miał zostać zwiększony prawie dwukrotnie. Nowością są m.in. rozbudowane, boczne strefy zderzeniowe z włókien węglowych i Kevlaru, powiększony, cyfrowy wyświetlacz dotykowy na środku kabiny oraz... zielone malowanie w kolorze Hyper Green.

Zdjęcie Skoda Fabia RS Rally2

Nowy silnik Fabii RS Rally2 oparto na produkowanej seryjnie, 2-litrowej jednostce typu EA888. Reguły Rally2 na taki rozmach nie pozwalają: turbodoładowany silnik musiał skurczyć się do 1,6 litra i dostosować do obowiązkowej zwężki układu dolotowego. Rajdowa maszyna dysponuje mocą 291 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 430 niutonometrów. Napęd na wszystkie cztery koła przenosi sekwencyjna skrzynia o pięciu przełożeniach, której zmiana biegu zajmuje milisekundy. Kierowcy w samochodach Skody w kategorii Rally2 będą rywalizować z zawodnikami w maszynach marek Citroen, Ford, Hyundai i Volkswagen. W aktualnym sezonie Skodą startuję między innymi Kajetan Kajetanowicz, który po wygranej w Rajdzie Safari w ubiegłym tygodniu prowadzi w klasyfikacji generalnej WRC2.

Skomentuj na forumUdostępnij