Aktualności
27.10.2022

Skoda Enyaq RS iV W pełni elektryczny

Rodzina usportowionych samochodów Skody spod znaku RS powiększyła się o kolejnego, zupełnie nowego przedstawiciela. Jest nim drugi pojazd w rodzinie o napędzie wyłącznie elektrycznym. To model Enyaq RS iV, który powstał na bazie crossovera klasy średniej pokazanego przez czeską markę ponad dwa lata temu.

Skoda Enyaq w podstawowej wersji zadebiutowała we wrześniu 2020 roku jako elektryczny crossover o długości prawie 4,65 metra. Do tej pory modele Enyaq wszystkich odmian sprzedały się w liczbie prawie stu tysięcy egzemplarzy. Samochód oparto na platformie MEB z grupy Volkswagena, którą wykorzystuje również między innymi Volkswagen ID.4. Klientom zaoferowano kilka wersji napędowych z jednym lub dwoma silnikami o łącznej mocy od prawie 150 do 265 koni mechanicznych, a w pierwszych tygodniach tego roku pokazano drugą wersję nadwoziową, model Enyaq Coupe z nisko opadającą linią dachu. Jednocześnie zadebiutowała sportowa odmiana Enyaq Coupe RS iV. Był to pierwszy elektryk spod znaku RS w historii Skody. Teraz w jego ślady idzie zwykły Enyaq.

Zdjęcie Skoda Enyaq RS iV

Enyaq RS iV stawia na dwa silniki elektryczne i napęd obu osi. Maksymalna moc układu napędowego sięga 220 kilowatów - 299 koni mechanicznych - i dostępna jest przez maksymalnie trzydzieści sekund w określonych warunkach (takich, jak temperatura zewnętrza, temperatura baterii i stopień naładowania baterii). Maksymalny moment obrotowy sięga 460 niutonometrów. Energia elektryczna przechowywana jest w bateriach o pojemności 82 kilowatogodzin, które przygotowane są z myślą o ładowaniu ze stacji o mocy do 135 kW. W najlepszym przypadku ładowanie baterii z poziomu 10 do 80 procent ma trwać około 36 minut. Maksymalny zasięg w cyklu WLTP: do 500 kilometrów.

Zdjęcie Skoda Enyaq RS iV

Na właścicieli modelu Enyaq RS iV czeka między innymi przeprojektowana karoseria z nowymi zderzakami, progami i innymi detalami, nowe felgi o średnicy 21 lub 22 cali, sportowe zawieszenie (obniżone o 15 milimetrów na przedniej osi i 10 milimetrów na tylnej), a w opcji adaptacyjne amortyzatory w systemie Adaptive Chassis Control i panoramiczny, otwierany dach. Do wyboru będzie kilka trybów jazdy: Eco, Comfort, Normal oraz Sport. RS iV wyposażono również w dodatkowy tryb jazdy Traction, który będzie sprawdzał się na luźnych lub śliskim podłożu przy prędkościach do 20 km/h. Samochód będzie rozpędzał się od zera do setki w czasie 6,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna ograniczona będzie do 180 kilometrów na godzinę.

Skomentuj na forumUdostępnij