Aktualności
10.12.2022

Genesis X Convertible Zakończenie trylogii

Na drodze mającej poprowadzić najbardziej luksusowe i najdroższe samochody z koncernu Hyundai Motor Group ku elektrycznej przyszłości znalazł się kolejny koncept, który ma potencjał na przyspieszenie całej transformacji i zmartwienie konkurencji. Jest nim projekt pod tytułem X Convertible marki Genesis.

Hyundai Motor Group jest dzisiaj jedną z największych grup przemysłowych z Korei Południowej. W jej skład wchodzi przede wszystkim działające od 1967 roku Hyundai Motor Company oraz funkcjonujące od 1944 roku Kia Corporation. Obie firmy produkują samochody osobowe własnych marek, a od kilku lat działa również luksusowa marka Genesis, z którą w tej chwili można spotkać się przede wszystkim w Ameryce Północnej. Dziś w swoim stale rozrastającym się katalogu Genesis ma kilka limuzyn dużego formatu oraz SUV'ów z wyższej półki, a wśród nich pierwsze modele o napędzie elektrycznym. Marka od kilku lat przymierza się również do produkcji luksusowego coupe, które mogłoby być punktem wyjścia dla innych wersji nadwoziowych.

Zdjęcie Genesis X Convertible

Jak takie luksusowe coupe mogłoby wyglądać? Odpowiedź na to pytanie poznaliśmy w marcu ubiegłego roku za sprawą dwudrzwiowego konceptu X, który pokazano w Los Angeles. W kwietniu tego roku wizję rozwinięto o koncept X Speedium Coupe z trzydrzwiowym nadwoziem typu shooting brake, który odsłonięto w salonie Genesis House w Nowym Jorku. Teraz serię konceptów sponsorowanych przez literę X zamyka model z otwartym nadwoziem, Genesis X Convertible. Tak samo, jak poprzednio samochód zaprezentowano światu bezpośrednio przed potencjalnymi klientami na terenie USA. Tym razem na miejsce premiery wybrano plażowe, blisko 11-tysięczne miasto Malibu w Kalifornii.

Zdjęcie Genesis X Convertible

Czteroosobowy X Convertible rozwija pomysły znane z dwóch poprzednich konceptów: przednie światła rysujące charakterystyczny kształt grilla Genesis, pasy tylnych świateł, felgi o skomplikowanym wzorze i luksusowe wnętrze, inspirowane koreańską architekturą i wyłożone materiałami powstałymi z recyklingu. Kabriolet wyposażono w miękki, składany dach z przezroczystą warstwą nad głowami kierowcy i pasażera. Samochód ma korzystać z elektrycznego układu napędowego, ale jego dokładna specyfikacja pozostaje w dalszym ciągu tajemnicą. Czy cokolwiek podobnego do serii X trafi do produkcji seryjnej? Genesis na razie nie składa żadnych deklaracji, ale wspomina, że trylogia konceptów spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem potencjalnych klientów.

Skomentuj na forumUdostępnij