Audi RS7 Sportback Performance - Funkcja rosnąca
Mocarna limuzyna RS7 Sportback z katalogu Audi Sport doszła do momentu, w którym wiek zaczął dawać się jej we znaki. W segmencie, w którym się znajduje lekarstwem na takie dolegliwości jest przeważnie jeszcze więcej mocy i technologii poprawiających prowadzenie. Właśnie takie jest nowe RS7 Sportback Performance.
Model RS7 należy do rodziny A7, która jako duża, stylowa limuzyna o liniach coupe pojawiła się na świecie kilkanaście lat temu. Obecnie mamy do czynienia z drugą generacją, która zadebiutowała na początku 2018 roku. Kilkanaście miesięcy później do oferty dołączyły usportowione warianty S7, w których znalazło się benzynowe V6 o pojemności 2,9 litra i mocy 450 KM oraz niespodziewanie... wysokoprężne V6 o pojemności trzech litrów z systemem miękkiej hybrydy (oba silniki z turbodoładowaniem). Późnym latem 2019 roku klienci Audi doczekali się zupełnie nowego, topowego RS7 (również z systemem miękkiej hybrydy). W takim przypadku maszyna otrzymała podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, z którego wyciśnięto okrągłe 600 koni mechanicznych i okrągłe 800 niutonometrów! Dziś RS7 Sportback Performance przynosi jeszcze więcej.
Nowe turbosprężarki, podnoszące ciśnienie doładowania, pozwoliły na zwiększenie osiągów widlastej ósemki do 630 koni mechanicznych oraz 850 niutonometrów. Napęd przenoszony jest stale na cztery koła przez 8-stopniowy automat Tiptronic z oprogramowaniem, które zredukowało czasy przełożeń oraz zoptymalizowany, samoblokujący, centralny mechanizm różnicowy. Do 75% momentu obrotowego przenoszone jest na przednią oś, do 85% na tylną (standardowo 40% na przód i 60% na tył). Przeprogramowano również część trybów jazdy. Opcje obejmują między innymi felgi o średnicy 22 cali ze stopów metali lekkich (redukcja masy nieresorowanej o około 20 kilogramów względem standardowych felg 21-calowych), ogumienie Continental Sport Contact 7 w rozmiarze 285/30, reflektory HD Matrix LED, rozbudowane nagłośnienie Bang & Olufsen Advanced Sound System oraz różne pakiety systemów wspomagania kierowcy. Przy okazji pozbyto się również części wygłuszenia komory silnika.
Standardem w wersji Performance jest pakiet RS Dynamic. W jego ramach dostaniemy między innymi ograniczenie prędkości maksymalnej podniesione do 280 kilometrów na godzinę, koła skrętne tylnej osi i sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. To za mało? Na liście opcji znajdziemy również pakiet RS Dynamics Plus: ograniczenie podniesione do 305 km/h oraz węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które ważą łącznie o około 34 kilogramy mniej w porównaniu do0 standardowych tarcz stalowych. Limuzyna, której masa własna przekracza dwie tony, ma rozpędzać się do prędkości 100 km/h w czasie 3,4 sekund. Model będzie dostępny między innymi w dwóch nowych kolorach nadwozia oraz z nowymi akcentami i dodatkami we wnętrzu. Jego cena wyjściowa to prawie 672 tysiące złotych.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi RS7 Sportback Performance na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum