Aktualności

Bizzarrini Giotto - Purystyczny wybór

Przywrócone niedawno do życia Bizzarrini zapowiada zupełnie nowe, super sportowe coupe, które wprowadzi zasłużoną markę w dwudziesty pierwszy wiek. Samochód na cześć założyciela marki nazwano Giotto, na jego pokład upchnięto silnik prosto z najwyższej półki Lamborghini, a za jego kształty odpowiada sam Giugiaro.

Urodzony w 1926 roku Giotto Bizzarrini zasłynął pracami dla takich marek, jak Alfa Romeo, Ferrari, Lamborghini, Iso oraz ATS. W pierwszej połowie lat sześćdziesiątych rozpoczął budowę sportowych samochodów pod własnym nazwiskiem, wśród których znalazło się słynne coupe 5300 GT z silnikiem V8 od Chevroleta. Marka Bizzarrini przetrwała tylko kilka lat, a różnego rodzaju próby jej wskrzeszenia kończyły się przeważnie tylko na prototypach. Aż do teraz. W ubiegłym roku należąca do Pegasus Group marka, na której czele na dobry początek postawiono byłego szefa Aston Martina, wznowiła limitowaną produkcję modelu 5300 GT pod szyldem Revival Corsa. A teraz zapowiada coś zupełnie nowego - super coupe Giotto.

Zdjęcie Bizzarrini Giotto

Model Giotto poznamy w całej okazałości jeszcze przed końcem tego roku. Na razie zdradzono tylko najważniejsze detale: pierwsze szkice, wizualizacje detali oraz wybór jednostki napędowej. Zaprojektowanie karoserii coupe powierzono samemu Giorgetto Giugiaro, który przyszedł na świat w 1938 roku i który za młodości przyczynił się do powstania 5300 GT. Giugiaro założył w 1968 roku własne studio projektowe, Italdesign, a od siedmiu lat działa w ramach studia GFG Style, którym kieruje razem ze swoim synem, Fabrizio. Samochód ma bazować na platformie z materiałów kompozytowych, a jego karoseria ma zostać wykonana z włókien węglowych. Giotto będzie napędzany umieszczonym centralnie, wolnossącym silnikiem V12 pochodzącym od Lamborghini, który po odpowiednich modyfikacjach zostanie połączony z dwusprzęgłową przekładnią o ośmiu biegach.

Zdjęcie Bizzarrini Giotto

Wybór widlastej dwunastki od Lamborghini to ukłon w stronę założyciela marki: Bizzarrini odpowiadał za opracowanie pierwszego V12 z Sant'Agata Bolognese, niezwykle żywotnego silnika, który rozwijano nieprzerwanie aż do 2010 roku. Pierwszy, prototypowy egzemplarz Giotto ma wyjechać na testy w przyszłym roku. W tym czasie Bizzarini, które we wskrzeszonej formie działa oficjalnie od 2020 roku, będzie zajęte między innymi produkcją dwudziestu czterech egzemplarzy 5300 GT Corsa Revival i przygotowaniem kolejnych samochodów. Dziesięcioletni plan marki zakłada dodatkowe warianty modelu Giotto oraz wznowienie produkcji modeli historycznych z serii Revival.

Źródło/zdjęcia: Bizzarrini Bizzarrini Giotto na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij