Aktualności
06.04.2023

Ram 1500 REV Wzmocnienie składu

Populacja elektrycznych pick-up'ów, które będą chciały przejąć władzę na rynkach amerykańskich, powiększa się. Do walki o nowego klienta dołączył oficjalnie koncern Stallantis, który swoje zamiary obwieścił w styczniu konceptem 1500 Revolution marki Ram. Dziś możemy mówić już o seryjnym modelu 1500 REV.

Dziś bez elektrycznego pick-up'a w USA nie ma prawa bytu żaden z szanujących się producentów tego typu pojazdów. Zwłaszcza, że samochody takiego formatu od lat biją rekordy sprzedaży: tylko w ubiegłym roku, w atmosferze kryzysu rynkowego i problemów w częściami, Ford sprzedał ponad 640 tysięcy modeli F-Series, które dominują w swojej kategorii nieprzerwanie od ponad 40 lat. Elektryczne pick-up'y w swojej ofercie mają już Ford, Chevrolet, General Motors, a także nowi gracze, jak Rivian. Pierwszym elektrykiem tego segmentu w koncernie Stallantis będzie Ram 1500 REV, który miał swoją premierę podczas wystawy New York International Auto Show. Pojazd celuje w ponadprzeciętne wartości użytkowe i ponadprzeciętne osiągi układu napędowego... które w najbliższej przyszłości wyniesie ponad nową poprzeczkę 1500 REV XR.

Zdjęcie Ram 1500 REV

1500 REV zbudowany jest na klasycznej ramie, którą postawiono na kołach z felgami o średnicy do 22 cali z całorocznym ogumieniem Pirelli Scorpion. Poza ładowną paką z różnymi opcjami konfiguracji i dodatkowego wyposażenia oferuje także bagażnik z przodu, który ma aż 425 litrów pojemności. Układ napędowy obu osi obejmuje po dwa silniki elektryczne na każdej osi, każdy o mocy 250 kW. Z przodu zastosowano system automatycznego dołączania napędu kół, co w razie potrzeby pozwoli na swobodny obrót kół. Z tyłu w ramach opcji można zainstalować elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Maksymalna moc układu napędowego dochodzi do 663 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy do 841 niutonometrów. Maszyna ma rozpędzać się od zera do sześćdziesięciu mil na godzinę w jedynie 4,4 sekundy.

Zdjęcie Ram 1500 REV

Do wyboru będą baterie o dwóch różnych pojemnościach: standardowo 168 kWh i opcjonalnie 229 kWh. Zasięg w pierwszym przypadku ma dochodzić do 560 kilometrów, w drugim ma przekraczać 800 kilometrów. Ram 1500 REV będzie gotowy na korzystanie ze stacji ładowania o mocy do 350 kW. W najlepszy przypadku 10-minutowe ładowanie pozwoli na przejechanie 110 kilometrów. Inne zdolności: brodzenie w wodzie o głębokości do 61 centymetrów, ładowność do 1,25 tony, uciąg przyczep o masie do 6,35 tony, nowoczesne systemy wspomagania kierowcy, opcjonalny wyświetlacz dla pasażera z przodu, który dostarczy niezbędne informacje i rozrywkę oraz nagłośnienie firmy Klipsch z 23 głośnikami na pokładzie, które otrzymamy w ramach linii opcjonalnego wyposażenia Tungsten. O masie całego samochodu, zwłaszcza z największym pakietem baterii, Ram woli na razie głośno nie rozmawiać. Pierwsze sztuki mają trafić do klientów w ostatnim kwartale przyszłego roku jako model rocznika 2025.

Skomentuj na forumUdostępnij