Aktualności

Laffite Barchetta - Po znajomości

Pokazany kilka lat temu koncept Bandini Dora, który powstał w rodzinnym studiu Giugiaro, wchodzi do limitowanej produkcji na indywidualne zamówienia. W pewnym sensie. Samochód ma trafić na drogi pod nową marką i nową nazwą: właśnie na nim swoją sportową Barchettę oparło działające od niedawna Laffite Automobili.

Marka Laffite funkcjonuje dopiero od kilku lat na terenie USA oraz Europy. Kilka lat temu założono amerykański oddział, w ramach którego powstały dwa modele, w tym przystosowany do ruchu drogowego ścigacz klasy LMP3, a w tym roku swoją historię oficjalnie rozpoczęło Laffite Automobili z centralami w Turynie we Włoszech i Aventurze na Florydzie w USA. To właśnie na Florydzie, przy okazji tegorocznego Grand Prix Formuły 1, pokazano trzy zupełnie nowe modele marki. Jej związki z Formułą 1 idą znacznie dalej: za całym przedsięwzięciem stoi m.in. bratanek Jacquesa Laffite'a, francuskiego kierowcy Formuły 1, który w latach 1974-1986 zwyciężył w sześciu grand prix za kierownicą bolidów marki Ligier. Trzy nowe modele to: luksusowy SUV o nazwie Atrax o mocy przeszło tysiąca koni mechanicznych, przeszło 1000-konne super coupe LM1 na wzór wyścigowych prototypów z Le Mans oraz sportowy model Barchetta z nietypową, otwartą karoserią.

Zdjęcie Laffite Barchetta

Prace nad całą gamą egzotycznych samochodów Laffite Automobili prowadzono przez ostatnie pięć lat. W tym celu marka zatrudniła ekspertów z działającego od 1966 roku LM Gianetti, którzy w ostatnich latach współpracowali między innymi z Bugatti, Fiatem i Glickenhausem. W rękach LM Gianetti będzie spoczywała także ręczna produkcja samochodów. Za wygląd aut odpowiada działające od 2015 roku GFG Style, za którym stoi rodzinny duet Giorgetto i Fabrizio Giugiaro, działający wcześniej pod szyldem ItalDesign. Laffite od samego początku skupia się wyłącznie na pojazdach o napędzie elektrycznym, które mają być dopuszczone do zwykłego ruchu drogowego. Wszystkie modele mają wyróżniać się stylem oraz otoczką dźwiękową, która w ramach autorskiego układu Racing Spirit Sound System wzorowana będzie na silnikach spalinowych rodem z samochodów wyścigowych.

Zdjęcie Laffite Barchetta

Laffite Barchetta to rozwinięcie konceptu GFG Bandini Dora, który pokazano w 2020 roku. Auto odznacza się otwartą karoserią z szybami zawiniętymi wokół przedziału pasażerskiego, który osłaniają dodatkowe pasy pociągnięcie od przednich nadkoli aż do tylnego skrzydła. Oprócz wersji otwartej przygotowano również drugi wariant z kierowcą oddzielonym od pasażera, a także coupe z twardym dachem z włókien węglowych. Samochód ma ważyć jakieś 1700 kilogramów i dysponować mocą około 590 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy: 990 niutonometrów. Osiągi: od zera do setki w 3,5 sekundy, prędkość maksymalna 320 kilometrów na godzinę, zasięg do 390 kilometrów i ładowanie baterii w zakresie 10-80% w czasie około osiemnastu minut. Samochód ma powstać w liczbie tylko 26 egzemplarzy, która nawiązuje między innymi do numeru startowego Jacquesa Laffite'a.

Źródło/zdjęcia: Laffite Automobili, GFG Style Laffite Barchetta na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij