Aktualności
23.05.2023

Skoda Enyaq L&K W tradycji marki

Prawie sto lat temu Skoda przejęła trudniące się produkcją uznanych automobili zakłady Laurin & Klement i wkroczyła dumnie na europejską mapę pełnoprawnych producentów samochodów. Markę L&K utrzymano przy życiu tylko przez kilka lat, a dziś wykorzystywana jest ona do oznaczania najbardziej luksusowych aut czeskiej marki.

Zakłady Vaclava Laurina i Vaclava Klementa funkcjonowały od 1895 roku, początkowo jako producent jednośladów, a dziesięć lat później również pełnowymiarowych samochodów. Marka jako samodzielny producent automobili zniknęła z rynku niedługo po przejęciu przez Skodę. Pierwsza, współczesna Skoda w luksusowej specyfikacji Laurin & Klement pojawiła się przy okazji modelu Felicia, który produkowano w latach 1994-2001. Auto miało m.in. tapicerkę ze skóry i Alcantary, aluminiowe felgi o średnicy 14 cali, rozbudowane nagłośnienie i specjalnie wykończony zestaw zegarów. Później przyszła pora na pierwszą generację Octavii, pierwszą generację Superba, drugą Octavię, drugiego Superba, Yeti oraz trzecie generacje modeli Octavia i Superb. Najnowszym modelem Skody, któremu przypadł zaszczyt noszenia plakietki Laurin & Klement jest elektryczny crossover Enyaq oraz Enyaq Coupe.

Zdjęcie Skoda Enyaq Laurin & Klement

Co kryje się pod hasłem Enyaq L&K? To przede wszystkim bogate wyposażenie standardowe i wykończenie: detale karoserii w kolorze Platinum Grey, podświetlany grill Crystal Face, reflektory matrycowe LED, przyciemnione szyby, felgi o średnicy 20 lub 21 cali, skórzana tapicerka, przednie fotele z funkcją wentylacji, system bezkluczykowego dostępu do pojazdu i masażu, zaktualizowany interfejs użytkownika oraz zaktualizowane oprogramowanie, sterujące pracą układu napędowego oraz wykorzystaniem energii elektrycznej. Enyaq L&K to również mocniejszy i wydajniejszy układ napędowy, który ma zapewnić jeszcze lepsze osiągi i jeszcze większy zasięg. Pod tymi względami będzie można mierzyć się z modelem Enyaq RS iV, który dysponuje mocą 220 kW i zasięgiem przekraczającym 500 kilometrów.

Zdjęcie Skoda Enyaq Laurin & Klement

Enyaq w wydaniu Laurin & Klement dostępny będzie jako L&K 85 z napędem tylnej osi oraz L&K 85x z napędem obu osi. Moc elektrycznego układu napędowego podniesiono do 210 kW - 286 koni mechanicznych (dostępne maksymalnie przez 30 sekund w określonych warunkach). Sprint od zera do setki: 6,7 sekund w przypadku L&K 85 oraz 6,6 sekundy w L&K 85. Prędkość maksymalna: 180 kilometrów na godzinę. Zasięg wersji tylnonapędowej ma dochodzić do 570 kilometrów, wersja 85x ma być o 20 kilometrów gorsza (według norm WLTP). Skoda chwali się również skróconym czasem ładowania akumulatorów, który osiągnięto m.in. poprzez wstępne ogrzanie akumulatorów. Na polskim rynku Skoda Enyaq L&K będzie dostępna w czwartym kwartale tego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij