Aktualności
31.05.2023

Range Rover Sport SV Szczyt ekskluzywności

Na wszystkich ostrzących sobie zęby coś spektakularnego z repertuaru Range Rovera czeka nowa, bardzo kusząca propozycja. To najmocniejszy i najbardziej dynamiczny model w historii marki, nowy Sport SV. Znaki rozpoznawcze: felgi o rozmiarze nawet 23 cali i maksymalna moc przekraczająca znacznie 600 koni mechanicznych!

Sport SV, nowy okręt flagowy Range Rovera, jest następcą modelu Sport SVR poprzedniej generacji, który zadebiutował jeszcze w 2014 roku z mocą 550 koni mechanicznych i który dwa lata temu poprawił swoje notowania za sprawą 575-konnej wersji Ultimate. Dziś Sport SV idzie jeszcze dalej, zaczynając od wyglądu. Maszynę wyróżnia przeprojektowany przód z dużymi wlotami powietrza, zmieniony tył z czterema końcówkami wydechu, detale z włókien węglowych oraz dostępne za dodatkową dopłatą - po raz pierwszy ma świecie w samochodzie drogowym - felgi z włókien węglowych o średnicy aż 23 cali, które pozwolą zrzucić po prawie 9 kilogramów na każdym kole. W środku zasiądziemy w nowych fotelach SV Performance Seats, a w opcji dostaniemy tapicerkę z bezszwowej tkaniny. Kolejna opcja: fotele Body & Soul, które za sprawą systemu nagłośnienia firmy Subpac pozwolą dosłownie poczuć dźwięki na własnej skórze.

Zdjęcie Range Rover Sport SV

Sport SV przedstawia się jako miękka hybryda z systemem odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania. Pod maskę trafiło podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 4,4 litra (w starym Sport SVR mieliśmy do czynienia z 5-litrowym V8 ze sprężarka). Nowa jednostka generuje do 635 koni mechanicznych oraz 750 niutonometrów (to o 60 KM oraz 50 Nm więcej, niż w SVR Ultimate). Maksymalny moment obrotowy w trybie Dynamic Launch Mode, z wykorzystaniem elementów hybrydowych, dochodzi chwilowo do 800 Nm. Po sięgnięciu po najlżejsze opcje samochód ma być nawet o 76 kilogramów lżejszy od swojego poprzednika. Napęd na wszystkie cztery koła przenosi 8-stopniowy automat, a wśród różnych trybów jazdy znajdziemy tryb TracDSC, który zaprogramowano specjalnie z myślą o... torach wyścigowych. Osiągi: od zera do setki w 3,8 sekundy i prędkość maksymalna 290 kilometrów na godzinę. Przy okazji debiutu SV odświeżono hybrydową wersję Range Rovera Sport, która ma teraz 550 koni mechanicznych i która może przejechać w elektrycznym trybie jazdy do 121 kilometrów.

Zdjęcie Range Rover Sport SV

Na wyposażeniu znalazło się między innymi adaptacyjne, obniżone o 15 milimetrów zawieszenie 6D Dynamics złożone z hydraulicznych amortyzatorów i resorów pneumatycznych, system wektorowania momentu obrotowego przez hamowanie oraz adaptacyjny układ wydechowy. Na liście opcji znajdziemy węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo. Cennik odświeżonej gamy Range Rovera Sport otwiera się w Wielkiej Brytanii od 83,6 tysięcy funtów (obecnie to równowartość około 440 tysięcy złotych). Ile trzeba będzie wydać na model Sport SV? Tego dowiemy się prawdopodobnie dopiero za jakiś czas. W pierwszym roku produkcji nowy model dostępny będzie wyłącznie na zaproszenie, a Range Rover będzie proponował swoim najbardziej cennym klientom wyłącznie limitowaną, bogato wyposażoną wersję Sport SV Edition One.

Skomentuj na forumUdostępnij