Aktualności

Mercedes-Benz CLE - Specyficzna funkcja

W katalogu Mercedes-Benza pojawiła się zupełnie nowa kombinacja literowa, która ma od teraz reprezentować najmniejsze z samochodów marzeń niemieckiej marki: CLE. Pod nowym oznaczeniem skrywa się coupe oraz kabriolet, które jako klasa sama w sobie mają być pozycjonowane gdzieś pomiędzy seriami C oraz E.

Zupełnie nowe modele z serii CLE zastępują za jednym zamachem coupe i kabriolety z serii C oraz E. Nowe maszyny mają 4,85 metra długości i bazują na platformie z 2865-milimetrowym rozstawem osi. Oznacza to, że są znacznie dłuższe od C Coupe i nieznacznie dłuższe od E Coupe, do którego odznaczają się różnymi proporcjami (krótszy rozstaw osi, dłuższy przedni nawis, krótszy tylny nawis, identyczna szerokość). Bagażnik ma tu 420 litrów pojemności, aż o 60 litrów więcej, niż w klasie C i o pięć mniej, niż w E. Projektanci Mercedes-Benza wymyślili między innymi nową osłonę chłodnicy, wybrzuszoną pokrywę komory silnika, mocno zaakcentowane nadkola oraz wysoko pociągnięty tył z trójwymiarowymi kloszami lamp. Na pokład trafił najnowszy system multimedialny Mercedes-Benz User Experience z łącznością w technologii 5G.

Zdjęcie Mercedes-Benz CLE

Gama silnikowa obejmuje jednostki czterocylindrowe oraz motor sześciocylindrowy. Do wyboru mamy silniki benzynowe lub wysokoprężne, każdy w systemie miękkiej hybrydy z turbosprężarkami oraz rozrusznikami zintegrowanymi z alternatorem EQ Boost, które generują teraz dodatkowe 200 niutonometrów oraz 17 zamiast 15 kW (23 koni mechanicznych). Poniżej dwustu koni CLE nie schodzi: ofertę otwiera 2-litrowy, wysokoprężny silnik o mocy 200 KM i momencie 440 Nm, obok którego stoi 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 204 KM i momencie 320 Nm, dostępna w konfiguracji z napędem tylko tylnej lub obu osi. W każdym przypadku jednostka napędowa współpracuje z 9-stopniowym automatem 9G-Tronic, a o jak najlepszą przyczepność dba dostępne w opcji, adaptacyjne zawieszenie Dynamic Body Control oraz koła skrętne na tylnej osi.

Zdjęcie Mercedes-Benz CLE

Ofertę silnikową na obecną chwilę zamyka CLE 450 4Matic z 6-cylindrowym silnikiem o pojemności trzech litrów i napędem wszystkich czterech kół. Jednostka spalinowa zapewnia w takim przypadku do 381 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów. Osiągi: od zera do setki w 4,4 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 250 kilometrów na godzinę. To jeszcze nie wszystko: w przygotowaniu jest również hybryda typu plug-in, która pozwoli na poruszanie się w trybie elektrycznym. CLE w wydaniu coupe trafi oficjalnie do sprzedaży na rynkach europejskich w listopadzie tego roku. W przyszłym roku dołączy do niego kabriolet. Nie obejdzie się również bez jeszcze mocniejszych wersji pod marką Mercedes-AMG, oczywiście.

Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLE na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij