Aktualności
02.10.2023

Nissan Skyline Nismo Rodzinne interesy

Nissan przygotował dla swoich rodzimych klientów nową, topową odmianę limuzyny Skyline, której korzenie sięgają końca lat pięćdziesiątych minionego stulecia. Jest nią ściśle limitowany, przeznaczony wyłącznie na rynek japoński wariant Nismo, wariant firmowany przez oddział dedykowany sportom samochodowym.

Luksusowy Skyline pod bardzo różnymi postaciami funkcjonuje w rodzinie Nissana od 1957 roku, kiedy to ukazała się pierwsza generacja pod marką Prince. Na początku lat sześćdziesiątych przygotowano pierwsze wydanie wyścigowego modelu Skyline GT, który zadomowił się na torze Suzuka, a pod koniec lat sześćdziesiątych przyszedł na świat pierwszy, dwudrzwiowy Skyline GT-R, który jest obecnie osobnym modelem. W regularnej ofercie marki Nissan od 2014 roku figuruje czterodrzwiowy Skyline trzynastej generacji, który poza Japonią oferowany jest jako Infiniti Q50. Starzejąca się platforma dorobiła się teraz sportowej specyfikacji pod szyldem Nismo, przy okazji której upamiętniono sześćdziesiąte urodziny pierwszego Skyline GT.

Zdjęcie Nissan Skyline Nismo

Skyline Nismo z zewnątrz będzie wyróżniał się specjalnym malowaniem, czerwonymi detalami, felgami o średnicy 19 cali, pakietem aerodynamicznym z wyraźnie narysowanym splitterem z przodu, nakładkami pod progi i małym spoilerem na klapie bagażnika oraz dostępnym tylko dla tego modelu kolorem Stealth Gray (plus cztery inne do wyboru). W wersji Limited otrzymamy m.in. charakterystyczne logo GT, czarne felgi i różnego rodzaju detale. W środku pojawią się między innymi fotele Recaro oraz elementy wykonane z włókien węglowych. Do Nismo trafiło również poszerzone o 20 milimetrów ogumienie, zmienione zawieszenie, nowe elementy układu hamulcowego i zmodyfikowany ABS, usztywnione szyby z przodu i z tyłu, czerwony obrotomierz i prędkościomierz wyskalowany do 280 kilometrów na godzinę.

Zdjęcie Nissan Skyline Nismo

Modyfikacjami silnika Skyline Nismo zajął się zespół przygotowujący samochody wyścigowe klasy GT500 na mistrzostwa Super GT. Moc podwójnie turbodoładowanego V6 o pojemności trzech litrów podniesiono z 405 do 420 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy zwiększono z 475 do 550 niutonometrów. Silnik połączono z 7-stopniowym automatem, który wysyła całą moc wyłącznie na tylne koła, a do dyspozycji kierowcy oddano kilka trybów jazdy, w tym trzymające się wysokich obrotów Sport oraz Sport+. Na rynek japoński trafi tylko tysiąc egzemplarzy modelu Skyline Nismo, do których latem przyszłego roku dołączy limitowana do stu sztuk wersja Limited. Ceny: od 7,88 do 9,48 miliona jenów (aktualnie to przedział w okolicach 235-280 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij