BMW X2 M35i - Ekstrawertyczny
Najmniejszy crossover ze stajni BMW doczekał się zupełnie nowej, drugiej generacji. Mowa o modelu z rodziny X2, który w nowej odsłonie się po raz pierwszy został przygotowany również w elektrycznej wersji pod szyldem iX2. Jednocześnie ujawniono także najmocniejszą wersję wśród spalinowych: X2 M35i.
BMW X2 w wersji gotowej do produkcji seryjnej zadebiutowało jesienią 2017 roku i oferowane było z wyborem kilku różnych silników benzynowych oraz wysokoprężnych. W drugiej generacji model urósł pod względem rozmiarów zewnętrznych (większa długość, szerokość, wysokość, większy rozstaw osi i rozstaw kół), zmienił swoją sylwetkę na modłę coupe i otrzymał najnowsze systemy cyfrowe z repertuaru BMW, wliczając nowe usługi premium. Po raz pierwszy przygotowano również wersję elektryczną: nowe iX2 xDrive30 ma legitymować się chwilową mocą maksymalną 313 KM i momentem obrotowym do 494 Nm, które pozwolą na rozwinięcie 100 km/h w 5,6 sekundy (prędkość maksymalna ograniczona będzie do 180 km/h). Litowo-jonowe baterie mają zapewnić zasięg w zakresie 417-449 kilometrów (według norm WLTP). Ładowanie baterii w zakresie 10-80% ma trwać w najlepszym przypadku - stacja szybkiego ładowania DC o mocy 130 kW - około 29 minut.
Ofertę spalinową, łączoną w każdym przypadku z 7-stopniowym automatem Steptronic, otworzy X2 sDrive20i z 3-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,5 litra i mocy 170 KM z 48-voltowym systemem mild hybrid. Jednostki wysokoprężne początkowo reprezentować będzie tylko X2 sDrive18d z 4-cylindrowym silnikiem o pojemności dwóch litrów i mocy 150 KM. W przyszłym roku pojawi się drugi wariant wysokoprężny i drugi wariant elektryczny. Już teraz na szczycie rodziny staje nowe X2 M35i z oddziału M Performance, które poznamy po ostro zarysowanych zderzakach, ospoilerowaniu, felgach i wielu innych detalach. Na jego pokład w standardzie trafi m.in. adaptacyjne zawieszenie, system przeniesienia napędu na obie osie xDrive, felgi o średnicy 20 cali i wydech z dwoma parami okrągłych końcówek.
Sportowy wariant X2 M35i napędzany będzie 4-cyliondrowym, turbodoładowanym silnikiem spalinowym o pojemności dwóch litrów. Jednostka będzie rozwijać maksymalnie okrągłe 300 koni mechanicznych oraz 400 niutonometrów (na rynku USA z luźniejszymi regulacjami maksymalna moc sięgnie 317 KM). To o kilkanaście koni mniej od wersji elektrycznej, która jednocześnie będzie aż o 325 kilogramów cięższa. Osiągi: od zera do setki w 5,4 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h. Nowe X2, klasyfikowane przez producenta jako Sports Activity Coupe, będzie można zobaczyć na żywo pod koniec miesiąca na wystawie Japan Mobility Show w Japonii. Model pojawi się oficjalnie na europejskich rynkach w marcu przyszłego roku.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW X2 M35i na forumBMW iX2 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum