Aktualności
11.11.2023

Volkswagen ID.X Performance Zmaksymalizowany potencjał

W planach na najbliższą przyszłość elektrycznej rodziny ID ze stajni Volkswagena znajduje się między innymi duże kombi ID.7 Tourer, a między premierami modeli seryjnych można spodziewać się różnego rodzaju niespodzianek. Jedną z nich był w ostatnim czasie koncept sportowej limuzyny ID.X Performance.

Maszynę o oznaczeniu ID.X Performance przygotowano specjalnie na spotkanie fanów elektrycznych modeli Volkswagena pod szyldem ID. Treffen, które zorganizowano pod koniec lata w kantonie Ticino w Szwajcarii. Koncept został stworzony na bazie prawie pięciometrowej limuzyny ID.7, która weszła do oficjalnej sprzedaży ponad dwa miesiące temu (na razie tylko z napędem przenoszonym na tylną oś i mocą 286 koni mechanicznych, wersja z napędem obu osi ma pojawić się w przyszłym roku). Samochód zbudowano na modułowej platformie MEB jako pokaz jej możliwości i próbę zbadania nastrojów potencjalnych klientów - czy ktokolwiek byłby zainteresowany kupnem tego typu elektryka?

Zdjęcie Volkswagen ID.X Performance

Z zewnątrz ID.X Performance wyróżnia się pakietem aerodynamicznym, który definiowany jest przez węglowe skrzydło z tyłu i węglowy splitter z przodu. Do tego dochodzą nowe zderzaki, progi, przyciemniane tylne światła, dyfuzor, poszerzane nadkola, w które wciśnięto koła z 20-calowymi felgami i oponami Michelin o szerokości 265 milimetrów oraz czerwone detale. Rozstaw kół zwiększono o osiemdziesiąt milimetrów, a zawieszenie ze sztywniejszymi sprężynami obniżono o sześćdziesiąt milimetrów. W środku zainstalowano nowe, kubełkowe fotele, które mają się sprawdzać przede wszystkim podczas wizyt na torach wyścigowych.

Zdjęcie Volkswagen ID.X Performance

Koncept można potraktować jako pewnego rodzaju zapowiedź seryjnego ID.7 z napędem wszystkich czterech kół. W maszynie umieszczono dwa silniki elektryczne, po jednym na każdej osi, z tyłu w połączeniu z blokadą mechanizmu różnicowego. Dwie jednostki pracują w ramach nowego systemu z kilkoma różnymi trybami jazdy, którymi możemy sterować za pośrednictwem 17-centrymetrowego wyświetlacza. Maksymalna moc dochodzi aż do 558 koni mechanicznych! Baterie można ładować z publicznych stacji o mocy do 200 kW. Osiągi? Tym niestety Volkswagen się nie chwali.

Skomentuj na forumUdostępnij