Aktualności
15.11.2023

HiPhi A Produkt współpracy

Chińskie HiPhi, które ze swoimi nietypowo stylizowanymi samochodami o napędzie elektrycznym pojawiło się na pierwszych rynkach europejskich w czerwcu tego roku, szykuje się do kolejnego uderzenia. Jest nim sportowy, czteroosobowy model A o mocy przeszło 1300 koni mechanicznych, który ma rozpędzać się do setki w jakieś dwie sekundy.

Marka HiPhi należy do koncernu Human Horizons, który razem z partnerami utworzył ją w 2017 roku z myślą o produkcji luksusowych aut elektrycznych o sportowym zacięciu. Jej pierwszy model, crossover HiPhi X, pojawił się cztery i pół lata temu, dwa lata temu dołączyła do niego limuzyna HiPhi Z, a wiosną tego roku pokazano SUV'a o nazwie Y. W czerwcu tego roku modele X oraz Z pojawiły się w sprzedaży na terenie Europy (w Niemczech oraz Norwegii), we wrześniu w Monachium otworzono pierwsze europejskie centrum HiPhi, a w październiku w Oslo otworzono drugie. Teraz na bazie modelu Z przygotowano kolejną maszynę: to mocarne HiPhi A, któremu marzy się utarcie nosa najszybszym samochodom dostępnym obecnie na rynku... z całą rodziną na pokładzie.

Zdjęcie HiPhi A

Model A, utrzymany w stylistyce Z, ale rozbudowane o nowe elementy aerodynamiczne, jako pierwszy został przygotowany we współpracy z WESail New Energy Automotive, wśród którego inwestycji znajduje się marka Apollo, oraz uczelnią ShanghaiTech University. To również pierwszy samochód HiPhi, w którym wykorzystane będą silniki elektryczne oraz baterie własnej produkcji. Nowości będzie znacznie więcej: niektóre panele karoserii i wnętrza wykonane z tytanu typu TC4, powłoki nanoceramiczne, zabezpieczenie paczki baterii panelami z włókien węglowych, elementy wykonane w druku 3D, aktywny system kół skrętnych tylnej osi, aktywne zawieszenie, wektorowanie momentu obrotowego HVC (HiPhi Vectoring Control) oraz nowy system i centrum produkcyjne, w którym będą budowane samochody.

Zdjęcie HiPhi A

Układ napędowy HiPhi A będzie pracował w systemie pod napięciem 800 V z jednym silnikiem elektrycznym na przedniej osi i dwoma na tylnej osi. Rozkład masy między osiami ma być bliski 50:50. Nowe silniki będą mogły utrzymywać stałą, maksymalną moc w czasie przekraczającym trzydzieści minut. Maksymalna moc układu napędowego ma dochodzić aż do 1305 koni mechanicznych. Prognozowane osiągi: sprint od zera do setki na poziomie dwóch sekund z ułamkiem i prędkość maksymalna prawie 300 kilometrów na godzinę. HiPhi A ma powstać w ograniczonej liczbie egzemplarzy. Pierwsze samochody mają trafić do klientów za jakieś półtora roku, w pierwszym kwartale 2025 roku.

Skomentuj na forumUdostępnij