Toyota GR DKR Hilux Evo T1U - Faceci w czerni
W nowym sezonie wyścigowe i rajdowe samochody Toyoty przybiorą nowe barwy, w których przeważać będą odcienie koloru czarnego. Dotyczy do hybrydowych prototypów na długodystansowe mistrzostwa świata, hybrydowych rajdówek na rajdowe mistrzostwa świata i zmodernizowanej terenówki na Rajd Dakar, czyli modelu GR DKR Hilux Evo T1U.
GR DKR Hilux Evo jest następcą modelu, który w rękach załogi Al-Attiyah/Baumel sięgnął po dwie ostatnie wygrane w Rajdzie Dakar w latach 2022 i 2023. Największe zmiany to: poszerzenie samochodu o 100 milimetrów, poprawa pracy i wytrzymałości zawieszenia, przeprojektowana klimatyzacja, nowa konstrukcja systemów chłodzenia oraz nowe paliwo opracowane razem z hiszpańskim Repsol, które w około 70% powstaje ze źródeł odnawialnych, jak zużyty olej spożywczy. Zmodernizowany Hilux był przygotowywany przez cały rok, w trakcie którego fabryczne zespoły Toyota Gazoo Racing pokonały ponad trzydzieści tysięcy kilometrów w rajdach i testach na terenie Afryki, Azji i Ameryki Południowej. Maszyna wpisuje się w topową kategorię T1 i podkategorię T1U, w której znajdziemy wszystkie hybrydy i elektryki oraz modele wykorzystujące paliwa alternatywne, również takie, które miałyby w przyszłości korzystać z wodoru.
Model GR DKR Hilux Evo T1U mierzy 4,81 metra długości, aż 2,3 metra szerokości i 1,89 metra wysokości. Samochód waży na sucho co najmniej 2010 kilogramów - to granica wyznaczona przez przepisy. Na pokład zabierane jest aż 540 litrów paliwa. Pojazd zbudowany jest wokół rurowej ramy przestrzennej, która chowa się pod karoserią wykonaną z materiałów kompozytowych. Nową mieszanką paliwową karmiony będzie podwójnie turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,45 litra. Jego maksymalna moc będzie ograniczona do 359 koni mechanicznych przy 5,3 tysiącach obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy: 620 niutonometrów. Napęd na wszystkie cztery koła z 17-calowymi felgami i 37-calowymi oponami BF Goodrich przenosić będzie sekwencyjna skrzynia biegów Sadev o sześciu przełożeniach oraz trzy mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu (przedni, tylny i centralny).
Przyszłoroczny Rajd Dakar ruszy piątego stycznia i zakończy się dziewiętnastego stycznia. GR DKR Hilux Evo T1U pojawi się w nim aż w pięciu egzemplarzach. Fabryczne załogi Toyoty utworzą: Moraes i Monleon, de Villiers i Murphy, Quintero i Zenz, Variawa i Cazalet oraz Botterill i Cummings (utytułowany Al-Attiyah zmienił barwy i przesiadł się do samochodu Prodrive). Nowy Hilux będzie walczył w trzecim sezonie mistrzostw świata W2RC (World Rally-Raid Championship), które poza Dakarem w Arabii Saudyjskiej obejmą w tym roku cztery inne rajdy na terenie Zjednoczonych Emiratów Arabskich (Abu Dhabi Desert Challenge), Hiszpanii i Portugalii (Rally-Raid Transiberico), Argentyny (Desafio Ruta 40) oraz Maroka (Rallye du Maroc).
Źródło/zdjęcia: Toyota Toyota GR DKR Hilux Evo T1U na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum