Aktualności

McLaren GTS - Wiele umiejętności

Coupe GT, najbardziej praktyczne auto ze wszystkich modeli produkowanych przez McLarena, doczekało się zasłużonej modernizacji. W nowy sezon wejdzie pod oznaczeniem GTS, z którym wiąże się zwiększona moc, poprawki natury technicznej, nowe opcje wyposażenia i wykończenia oraz niewielkie zmiany stylistyczne.

Pierwszy GT pojawił się wiosną 2019 roku jako zupełnie nowa linia modelowa w ofercie McLarena. Coupe wyróżniało się stonowaną stylistyką, znaczącą przestrzenią bagażową (z tyłu 420-litrowy bagażnik, z przodu 150-litrowy), umieszczonym centralnie, podwójnie turbodoładowanym silnikiem w układzie V8 i względnie niską masą własną, którą zawdzięczano konstrukcji opartej na węglowym kadłubie MonoCell II-T. W najnowszym GTS najważniejsze cechy nie uległy zmianie, a producent skupił się głównie na dopracowaniu detali i uatrakcyjnieniu oferty. Zmodernizowany model rozpoznamy przede wszystkim po nowych zderzakach z przodu i z tyłu, końcówkach wydechu oraz nowych, opcjonalnych felgach Turbine o średnicy dwudziestu cali. Wśród opcji pojawiły się nowe kolory karoserii i wnętrza oraz nowe opcje wykończenia różnego rodzaju detali, które można znaleźć w programie personalizacji.

Zdjęcie McLaren GTS

Ciągła ewolucja podwójnie turbodoładowanego V8 o pojemności czterech litrów doprowadziła do 635 koni mechanicznych oraz 630 niutonometrów. To o 15 KM więcej, niż poprzednio. Maksymalna moc osiągana jest przy 7,5 tysiącach obrotów na minutę, a maksymalny moment obrotowy dostępny jest w zakresie 5,5-6,5 tysięcy obrotów na minutę. Napęd na tylne koła przenosi 7-stopniowa przekładnia SSG z trybami pracy Comfort, Sport oraz Track. W najlżejszej konfiguracji GTS waży 1466 kilogramów na sucho (1520 kilogramów według norm DIN: z płynami i 72-litrowym zbiornikiem paliwa napełnionym w 90%). To o dziesięć kilogramów mniej od poprzednika. Osiągi: od zera do setki w 3,2 sekundy, od zera do 200 km/h w 8,9 sekundy i prędkość maksymalna 326 kilometrów na godzinę. Średnie zapotrzebowanie na paliwo: 11,9 litra na sto kilometrów (w trybie mieszanym według norm WLTP).

Zdjęcie McLaren GTS

Standardem w GTS jest ogumienie Pirelli P Zero, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, adaptacyjne zawieszenie, dach i tylna sekcja z włókien węglowych z recyklingu, podnośnik pozwalający na zwiększenie prześwitu ze 110 do 130 milimetrów w jakieś cztery sekundy (ponad dwa razy szybciej, niż poprzednio) oraz 10,25-calowy wyświetlacz dla kierowcy i 7-calowy ekran dotykowy na środku. Wśród opcji: nagłośnienie Bowers & Wilkins, szklany dach elektrochromatyczny, tytanowe śruby trzymające koła (o 35% lżejsze od standardowych), sportowy wydech z regulacją oraz węglowy pakiet dla kabiny i karoserii. Model GTS wypiera GT z oferty McLarena ze skutkiem natychmiastowym. Zmodernizowane coupe można już zamawiać, a pierwsze sztuki zostaną wydane właścicielom w przyszłym roku. Jedyny, oficjalny salon marki w Polsce znajduje się w Warszawie na ulicy Ostrobramskiej.

Źródło/zdjęcia: McLaren McLaren GTS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij