Aktualności
26.01.2024

Aston Martin Vantage GT3 Evo Niezbędne poprawki

W tym miesiącu od 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona rozpoczyna się nowy rozdział grupy GT3 z mocnym, amerykańskim akcentem, w którym zobaczymy zupełnie nowego Forda Mustanga i nowego Chevroleta Corvette. Na tym nie koniec. Do boju rusza również zmodernizowany model Vantage GT3 Evo od Aston Martina.

Wyścigowy sezon 2024 już w najbliższy weekend rozpoczną dwie 24-godzinne imprezy w dwóch odległych zakątkach świata: wyścig na torze Daytona w USA w ramach północnoamerykańskich mistrzostw SportsCar Championship pod skrzydłami IMSA oraz wyścig w Dubaju w ramach mini sezonu Middle East Trophy wchodzącego w skład pucharu 24h Series. Prestiżowe 24h Daytona po raz drugi rządzone będzie przez prototypy grupy Grand Touring Prototype, która na razie tworzona jest tylko przez maszyny typu LMDh. Stopień niżej stoją prototypy LMP2, a samochody spokrewnione z autami produkowanymi seryjnie tworzą grupy GT Daytona oraz GT Daytona Pro. W obu ostatnich przypadkach mamy do czynienia z popularnymi samochodami typu GT3, które w tym roku opanują również długodystansowe mistrzostwa świata, World Endurance Championship (w miejscu klasy GTE, której żywot dobiegł już końca).

Zdjęcie Aston Martin Vantage GT3 Evo

Na Daytonę przyjechał między innymi zupełnie nowy Ford Mustang GT3, pod którym podpisuje się Multimatic oraz nowy Chevrolet Corvette Z06 GT3.R (w ubiegłym roku korzystano z Corvette C8.R, które oryginalnie przygotowano według reguł GTE). Do pierwszego startu przygotowano również zmodernizowanego Aston Martina Vantage GT3 Evo, ewolucję ścigacza, który pojawił się ponad pięć lat temu. Brytyjska maszyna otrzymała między innymi przeprojektowaną karoserię z nowymi światłami, rozbudowanymi nadkolami, nową przednią maską i zmienionym skrzydłem z tyłu oraz dyfuzorem. Pod maską pracuje podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów rodem z AMG, które dostarcza około 550 koni mechanicznych (zależnie od przepisów danej serii wyścigowej).

Zdjęcie Aston Martin Vantage GT3 Evo

Model Evo jest oferowany również jako pakiet modernizacji dla właścicieli Vantage GT3 pierwszej serii. Pierwsze trzy sztuki Vantage GT3 Evo, które wystartują na Daytonie, trafiły do amerykańskiego zespołu Heart of Racing, który jest partnerem Aston Martina od lat oraz do formacji Magnus Racing. Owocna współpraca kilka miesięcy temu weszła na nowy poziom: Aston Martin razem z Heart of Racing pojawi się w grupie Hypercar w World Endurance Championship oraz GTP w SportsCar Championship z samochodem bazującym na super coupe Valkyrie AMR Pro typu Le Mans Hypercar. Maszyna ma być gotowa na sezon 2025, w którym zaatakuje między innymi 24-godzinne Le Mans.

Aktualizacja 29.01.2024 / Aston Martin na dzień 12 lutego zapowiedział premierę nowego, drogowego Vantage, z którego część nowości przemycono już teraz do GT3 Evo. W tym samym dniu mamy zobaczyć również nowe GT3 w całej okazałości.

Zdjęcie Aston Martin Vantage GT3 Evo

Aktualizacja 12.02.2024 / Aston Martin jednego dnia odsłonił nowego, drogowego Vantage, nowego Vantage GT3 oraz bolid AMR24 na mistrzostwa świata Formuły 1. Maszyna klasy GT3 została zaprezentowana jako pierwsze wspólne dzieło oddziałów Aston Martin Racing oraz Aston Martin Performance Technologies. Największe nowości: zoptymalizowana aerodynamika, poprawione zawieszenie, nowa elektronika, obejmująca regulowaną kontrolę trakcji i ABS oraz szersze okno optymalnych osiągów w zależności od Balance of Performance. Podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona oglądaliśmy trzy pierwsze egzemplarze. Aston Martin kalkuluje, że do końca 2024 roku na tory wyścigowe całego świata wyjedzie co najmniej trzydzieści sztuk.

Skomentuj na forumUdostępnij