Polestar 4 - Nowy numer
Numery szwedzkiego Polestar, zarówno jeśli chodzi o liczbę modeli oraz liczbę sprzedanych na całym świecie samochodów, idą stale w górę. Do sprzedaży wchodzi właśnie model o oznaczeniu 4. To crossover, którego moc może znacznie przekroczyć 500 koni mechanicznych i który... nie ma w ogóle tylnej szyby.
Polestar, należący do chińskiego Geely, rozpoczął produkcję modelu 4 pod koniec ubiegłego roku, a kilka tygodni temu pierwsze sztuki dotarły do klientów w Chinach. Teraz ruszyła oficjalna sprzedaż auta na terenie Europy oraz Australii. Produkcja auta zakłada jak największe wykorzystanie materiałów naturalnego i wtórnego pochodzenia oraz jak największą redukcję emisji dwutlenku węgla i związków szkodzących środowiskowi naturalnemu. Crossover o sportowym zacięciu oferowany jest wyłącznie z elektrycznymi układami napędowymi, a na jego pokładzie zainstalowano m.in. kilkanaście różnych kamer, w tym kamery w miejscu lusterek bocznych oraz tylną kamerę, która zajęła rolę lusterka środkowego i całej tylnej szyby, której po prostu nie ma.
Podstawą oferty Polestara 4 będą dwie wersje napędowe z dużymi bateriami o pojemności 100 kilowatogodzin, przystosowane do współpracy ze stacjami szybkiego ładowania CD z mocą 200 kW. W pierwszej znajdziemy tylko jeden silnik elektryczny, który zainstalowano na tylnej osi. Będzie on rozwijał do 200 kW (272 koni mechanicznych) oraz 343 niutonometrów. Zasięg auta w takim przypadku według wstępnych szacunków ma dochodzić nawet do 610 kilometrów (według norm WLTP). W drugiej wersji otrzymamy dwa silniki elektryczne o mocy 200 kW każdy (łącznie 544 koni mechanicznych) i momencie obrotowym 686 niutonometrów, które będą pracować w układzie pozwalającym na całkowicie odłączenie silnika na przedniej osi. W takim przypadku zasięg auta ma dochodzić do 580 kilometrów.
W najmocniejszym wariancie dostępny będzie Performance Pack, który obejmie między innymi 22-calowe felgi, wzmocnione hamulce od Brembo, podwozie po modyfikacjach w oddziale Polestar Engineered oraz złote detale karoserii i wnętrza. Polestar 4 w 544-konnym wydaniu ma rozpędzać się od zera do stu kilometrów na godzinę w zaledwie 3,8 sekundy. Ceny? Bazowa wersja na rynku niemieckim ma zaczynać się od 62,3 tysięcy euro (wliczając lokalne opłaty i VAT). Wariant dwusilnikowy będzie wiązał się z wydatkiem 71,2 tysiąca euro (aktualnie to równowartość około 310 tysięcy złotych), a kolejne 4,5 tysiące euro pochłonie opcjonalny Performance Pack. Następne w kolejce są: model 3, czyli duży SUV, który do klientów ma trafić już latem tego roku, 4-drzwiowa limuzyna o oznaczeniu 4, która ma być gotowa jeszcze w tym roku oraz sportowy roadster noszący numerek 5 zaplanowany na rok 2026.
Źródło/zdjęcia: Polestar Polestar 4 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum