Aktualności

Mercedes-AMG F1 W15 E Performance - Następna faza

Mercedes-AMG, który w minionym sezonie po raz pierwszy od dwunastu lat nie wygrał ani jednego wyścigu grand prix Formuły 1, zaprezentował swoją nową maszynę, która miałaby przywrócić zespołowi dawną formę. Maszynę, w której wyciągnięto wnioski z dwóch minionych lat startów, nazwano F1 W15 E Performance.

Bolid W15 jest trzecim samochodem przygotowanym według przepisów, które wprowadziły wielkie zmiany z początkiem sezonu 2021. Niemiecka ekipa zaprezentowała wtedy bolid z nietypową koncepcją aerodynamiczną, która okazała się pomysłem nietrafionym: z modelem W13 udało się wygrać tylko w jednym wyścigu i w 13 innych stanąć na podium, a z zeszłorocznym W14 o wygranych nie było już mowy, a do podium udało się dojechać w siedmiu wyścigach. Tegoroczny bolid określany jest przez twórców jako solidna baza do lepszych wyników i naprawy bolączek jego poprzedników. Na pierwszych grafikach pokazano W15 w specyfikacji, która jest już nieaktualna. Na pierwsze kilometry na Silverstone wyjechał dziś zmodernizowany W15, który zapewne ulegnie kolejnym zmianom przed pierwszymi, przedsezonowymi treningami w Bahrajnie, które zaplanowano na przyszły tydzień, na dni 21-23 lutego.

Zdjęcie Mercedes-AMG F1 W15 E Performance

Do końca roku 2025 przepisy techniczne w Formule 1 nie będą ulegać większym zmianom i tym roku wśród największych zmian można wskazać przede wszystkim te związane z bezpieczeństw. W15 w myśl obowiązujących regulacji pozostaje przeszło 5-metrową maszyną o masie minimalnej 798 kilogramów, która zasilana jest hybrydowym układem napędowym. Mercedes-AMG stawia na rozwiązania własnej produkcji. Każdego w Formule 1 obowiązują turbodoładowane silniki spalinowe o pojemności 1,6 litra, które kręcą się do piętnastu tysięcy obrotów na minutę, systemy odzyskiwania energii z układu hamulcowego MGU-K oraz układu spalinowego MGU-H, litowo-jonowe baterie do przechowywania zgromadzonej energii elektrycznej oraz 8-stopniowe skrzynie biegów. Moc układu napędowego może przekraczać nawet 1000 koni mechanicznych (moc systemu MGU-K ograniczona jest do 163 KM, moc MGU-H nie jest ograniczona).

Zdjęcie Mercedes-AMG F1 W15 E Performance

Mercedes-AMG trzeci rok z rzędu będzie miał brytyjski skład. Dla zespołu niemieckiej marki jeździć będą: 39-letni Lewis Hamilton oraz 25-letni George Russell. Hamilton jest jednym z najbardziej utytułowanych kierowców w historii Formuły 1: 332 starty, 104 pole position, 103 wygrane, 197 występów na podium i siedem tytułów mistrza świata. Angielski kierowca zadebiutował w 2007 roku w McLarenie, a dla Mercedesa-AMG jeździ nieprzerwanie od roku 2013. W ubiegłym roku zajął trzecie miejsce w generalce kierowców. Sezon 2024 będzie jego ostatnim w tym zespole: pierwszego lutego ogłoszono sensacyjny transfer Hamiltona do Ferrari, z którym połączy siły na kilka lat, od roku 2025 począwszy! Russell pojawił się w mistrzostwach świata w roku 2019 u Williamsa, a w Mercedesie-AMG pojechał pierwszy raz w zastępstwie w roku 2020. Na koncie ma 104 starty, 11 występów na podium i jedną wygraną. Sezon 2023 ukończył na miejscu ósmym. Dla zespołu Mercedesa-AMG miniony rok zakończył się na miejscu drugim w klasyfikacji generalnej konstruktorów.

Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG F1 W15 E Performance na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij