Aktualności

AGTZ Twin Tail - Podwójna osobowość

Takiego połączenia jeszcze nie było: włoskie studio Zagato oraz polskie, katowickie La Squadra, zainspirowane wyścigowymi, zapomnianymi prototypami Alpine z lat sześćdziesiątych, przygotowały unikatową propozycję dla kolekcjonerów o podobnych upodobaniach. Oto limitowane AGTZ Twin Tail o wartości około trzech milionów złotych.

Włoskie Zagato świętowało pięć lat temu stulecie działalności, a przed i po drugiej wojnie światowej słynęło m.in. z wyścigowych modeli marek Alfa Romeo czy Maserati, a całkiem niedawno Aston Martin. Polskie La Squadra funkcjonuje od 2013 roku i łączy klientów takich marek, jak Ferrari, Pagani, Koenigsegg, Bugatti czy Alpine. Właśnie ta ostatnia stała się punktem zaczepienia do wspólnego projektu z Zagato. Efekt: coupe AGTZ Twin Tail, model inspirowany wyścigowym Alpine A220, którym ścigano się między innymi w 24-godzinnym Le Mans pod koniec lat sześćdziesiątych. Model Alpine nie odniósł większych sukcesów - w pierwszym roku startów miejsce ósme i trzecie w klasie w Le Mans oraz trzy DNF, rok później cztery DNF, żaden egzemplarz nie dojechał do mety - i szybko popadł w zapomnienie. Alpine zbudowało oryginalnie osiem wyścigowych A220, z których do dzisiaj miały przetrwać cztery sztuki.

Zdjęcie AGTZ Twin Tail

AGTZ Twin Tail czerpie pełnymi garściami z A220 dwóch generacji, a jego nazwa skrywa jego podwójny charakter. Auto w standardowej konfiguracji zakończone jest krótkim, ostro ściętym tyłem... który można znacznie wydłużyć za pomocą doczepianego panelu z mocno zarysowanymi "płetwami", nisko opadającą linią i wysoko wznoszącym się dyfuzorem - stąd w nazwie "dwa ogony". W wersji wydłużonej coupe ma o około 30 centymetrów dłuższą sylwetkę. Samochód bazuje na współczesnym Alpine A110, które pojawiło się na rynku w roku 2017. Którym konkretnie? Tego nie zdradzono. Obecna oferta modelu A110, który napędzany jest umieszczonym centralnie, turbodoładowanym silnikiem R4 o pojemności 1,8 litra, zaczyna się od 252 koni mechanicznych w wersji bazowej i kończy na 320 koniach mechanicznych w przypadku A110 R, którego cena zaczyna się przeszło 500 tysięcy złotych.

Zdjęcie AGTZ Twin Tail

Plany produkcyjne na AGTZ Twin Tail zakładają zbudowanie tylko dziewiętnastu egzemplarzy, z których każdy będzie podlegał indywidualizacji, oczywiście. Wśród fabrycznych propozycji znalazło się między innymi malowanie na wzór wyścigowego Alpine A220 oraz klasyczny, błękitny lakier. Cena za sztukę: 650 tysięcy euro plus podatki (obecnie to ponad 2,8 miliona złotych). Coupe będzie miało swoją publiczną premierę pod koniec maja podczas konkursu elegancji Villa d'Este nad jeziorem Como we Włoszech, a pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów w październiku. Wcześniej zapewnione będą inne promocje projektu: już w ten weekend podczas konkursu elegancji The ICE St. Moritz w Szwajcarii będzie można zobaczyć oryginalne Alpine A220 w dwóch egzemplarzach, w wersji z krótki i długim ogonem.

Źródło/zdjęcia: Zagato, La Squadra, agtztwintail.com, lasquadra.pl AGTZ Twin Tail na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij