Alpine A110 R - Radykalna opcja
Małe coupe A110 od Alpine, które od chwili narodzin zachwyca lekkością i zwinnością, przeszło pod koniec ubiegłego roku gruntowną modernizację, a w tym roku pojawiło się w kilku specjalnych edycjach oraz jako prototyp o napędzie elektrycznym. Teraz francuska maszyna wchodzi na kolejny poziom: oto A110 R.
A110 od samego początku było świetną bazą dla samochodów wyczynowych i bardzo szybko w ofercie Alpine pojawiły się różne warianty wyścigowe oraz rajdowe. Od samego początku brakowało jednak drogowej wersji, która zbliżyłaby się do wersji wyścigowej. Aż do teraz. Właśnie w taką rolę wciela się zupełnie nowe, radykalne A110 R. Klienci, którzy zamierzają korzystać z A110 codziennie zapewne nie będą zainteresowani tą nowością. Klienci, którzy większość weekendów zamierzają spędzać na różnego rodzaju torach wyścigowych - wręcz przeciwnie! Punktem wyjścia dla nowego modelu było A110 S, a premierowy egzemplarz A110 R oblano błękitnym lakierem Racing Matte Blue, inspirowanym tegorocznym bolidem Alpine z mistrzostw świata Formuły 1.
W przypadku A110 R wzięto się za każdą warstwę coupe: masa własna, układ napędowy, podwozie, aerodynamika i wykończenie. Auto schudło do 1082 kilogramów - straciło 34 kilogramy względem A110 S. Na zewnątrz pojawiła się m.in. nowa, wentylowana klapa z przodu z włókien węglowych, wentylowana pokrywa komory silnika z włókien węglowych, niewielki spoiler, przeprojektowany dyfuzor, węglowe nakładki na progi oraz 18-calowe felgi wykonane w całości z włókien węglowych. Całą kabinę wyścielono mikrofibrą. Zainstalowano również sportowe fotele Sabelt Track z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa (fotel pasażera bez możliwości regulacji). Przeprojektowane zawieszenie utwardzono i obniżono o 10 milimetrów (z możliwością obniżenia o kolejne 10 mm do jazdy po torze wyścigowym).
A110 R polega na 1,8-litrowej, benzynowej jednostce spalinowej o czterech cylindrach. Umieszczony centralnie motor generuje 300 koni mechanicznych oraz 340 niutonometrów (tyle samo, co w A110 S), które na tyle koła przenosi 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat. Kontakt z podłożem zapewnia ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect. Do wyboru są trzy tryby jazdy: Normal, Sport oraz Track, w którym możemy wyłączyć kontrolę stabilności. Osiągi: setka w 3,9 sekundy i prędkość maksymalna 285 km/h. Oprócz zwykłego A110 R dostępna będzie również limitowana, specjalnie wykończona i wyposażona edycja dedykowana Fernando Alonso, aktualnemu kierowcy Alpine w Formule 1 i dwukrotnemu mistrzowi świata. W takim wydaniu powstaną tylko 32 egzemplarze (od 32 grand prix wygranych przez Alonso).
Źródło/zdjęcia: Alpine Alpine A110 R na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum