Aktualności
08.03.2024

Volvo P1800 Cyan GT Wspólna podróż

Cyan Racing po efektownej transformacji zabytkowego Volvo P1800, którą przeprowadzono kilka lat temu, zabrało się za klasyczne coupe ponownie. Nowa wersja, którą zatytułowano GT, stawia na właściwie nieskończone możliwości indywidualizacji, podróże na długim dystansie oraz jeszcze lepsze osiągi i wrażenia z prowadzenie.

Cyan Racing zostało utworzone w 1996 roku i w pierwszym okresie swojej działalności działało pod nazwą Polestar i współpracowało ściśle z Volvo, czego efektem były liczne koncepty i sportowe wersje modeli produkowanych seryjnie. W roku 2015 marka Volvo przejęła część Polestar razem z prawami do marki, a z pozostałości utworzono prywatne Cyan Racing, działające między innymi jako zespół wyścigowy. Cyan rozszerzyło swoją działalność w 2020 roku o modernizację klasycznego Volvo P1800, które oryginalnie weszło do produkcji na początku lat sześćdziesiątych i było budowane przez kilkanaście lat. W tym roku ofertę powiększa nowe P1800 Cyan GT, którego pierwsza sztuka w kolorze zielonym powędruje do klienta w USA.

Zdjęcie Volvo P1800 Cyan GT

Każdy egzemplarzy Cyan GT przygotowywany będzie na bazie oryginalnego Volvo P1800, dostarczonego przez klienta lub zakupionego w ramach usługi. W każdym przypadku przeprowadzana jest gruntowna renowacja i modernizacja. Model GT otrzymuje między innymi zupełnie nowe, regulowane zawieszenie, nowy układ hamulcowy, ogumienie Pirelli P Zero, zintegrowaną klatkę bezpieczeństwa z tytanu, przeprojektowaną karoserię i nadwozie ze stali oraz włókien węglowych, nowe fotele i wykończenie wnętrza oraz nowy układ wydechowy. Transformacja każdego samochodu przeprowadzana jest w zakładach Cyan Racing w Gothenburgu w Szwecji. Cała operacja zajmuje od 12 do 15 miesięcy, zależnie od końcowej specyfikacji i stanu auta bazowego. Produkcja Cyan GT będzie limitowana. Z całym przedsięwzięciem w żaden sposób nie jest związane samo Volvo.

Zdjęcie Volvo P1800 Cyan GT

Oryginalne coupe P1800 początkowo było napędzane 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra i mocy około 100 koni mechanicznych, który później został zastąpiony 2-litrowym motorem o mocy zwiększonej do okolic 130 KM. Model Cyan korzysta z nowoczesnego, 4-cylindrowego silnika z turbodoładowaniem o pojemności dwóch litrów, który pochodzi z wyścigowego S60. Napęd przenoszony jest na tylne koła poprzez 5-stopniową, ręczną skrzynię biegów, którą przygotowuje australijska firma Holinger, znana z przekładni dla samochodów wyścigowych. Do wyboru są różne poziomy strojenia silnika, które zamykają się w przedziale mocy od 350 do 420 koni mechanicznych. P1800 Cyan GT ma ważyć niespełna tysiąc kilogramów.

Skomentuj na forumUdostępnij