Aktualności
15.03.2024

Volkswagen ID.7 GTX Tourer Zakres graniczny

Volkswagen poszerza gamę usportowionych modeli GTX o napędzie elektrycznym, z których pierwsze zostały przygotowane prawie trzy lata temu. Jedną z tegorocznych nowości jest duże kombi ID.7 GTX Tourer. Będzie to najmocniejsze, drogowe kombi w seryjnej produkcji w historii niemieckiej marki.

Elektryczny ID.7 zadebiutował w kwietniu ubiegłego roku, a w połowie lutego tego roku premierę miała wersja kombi z bagażnikiem o pojemności od 605 do 1714 litrów (po złożeniu drugiego rzędu siedzeń). W obu przypadkach zaoferowano elektryczne układy napędowe o mocy do 286 koni mechanicznych. Teraz ofertę rozszerza usportowiony wariant GTX, który z zewnątrz poznamy między innymi po nowych zderzakach, światłach, podświetlanych znaczkach Volkswagena, czarnych detalach karoserii, czerwonych detalach wnętrza, wielofunkcyjnej kierownicy oraz 20-calowych felgach Skagen. Opcje: felgi o średnicy 21 cali, panoramiczny dach, 3-strefowa klimatyzacja automatyczna oraz przednie fotele ergoActive.

Zdjęcie Volkswagen ID.7 GTX Tourer

ID.7 GTX Tourer dysponuje napędem obu osi 4Motion, który realizowany jest poprzez dwa silniki elektryczne. Motor na tylnej osi generuje do 210 kilowatów (286 koni mechanicznych), a motor na osi przedniej, który aktywowany jest zależnie od sytuacji na drodze i potrzeb, dostarcza do 80 kilowatów (109 koni mechanicznych). Maksymalna moc systemowa układu napędowego sięga 250 kW - 340 koni mechanicznych. Samochód wyposażony jest w litowo-jonowe baterie o pojemności 91 kilowatogodzin, które przygotowane są do ładowania ze stacji DC o mocy 200 kW. W najlepszym przypadku szybkie ładowanie baterii na poziomie 10-80% zajmować ma około trzydziestu minut. Prędkość maksymalną auta ograniczono do 180 kilometrów na godzinę. Zdolność holowania zwiększono z 1000 do 1400 kilogramów.

Zdjęcie Volkswagen ID.7 GTX Tourer

Sportowe, elektryczne kombi otrzyma między innymi adaptacyjne reflektory IQ.Light LED, zmodyfikowane zawieszenie i układ kierowniczy, system nagrzewania baterii przed ładowaniem, sportowy tryb jazdy ESC Sport oraz opcjonalnie zawieszenie adaptacyjne DCC. Do wzięcia będą również liczne systemy wspomagania kierowcy, jak na przykład pamięć parkowania w promieniu 50 metrów oraz monitorowanie ruchu drogowego, które w czasie rzeczywistym informować będzie o robotach drogowych, objazdach i tym podobnych utrudnieniach. ID.7 GTX Tourer będzie jedną z kilku nowości Volkswagena w temacie sportowych elektryków w tym roku: właściwie w tym samym czasie na rynek wejdzie mały ID.3 GTX o mocy 326 koni mechanicznych oraz minivan ID. Buzz GTX z oddziału Volkswagen Commercial Vehicles.

Skomentuj na forumUdostępnij