![](https://autogen.pl/news/2024/id7gtx.jpg)
Volkswagen ID.7 GTX Tourer Zakres graniczny
Volkswagen poszerza gamę usportowionych modeli GTX o napędzie elektrycznym, z których pierwsze zostały przygotowane prawie trzy lata temu. Jedną z tegorocznych nowości jest duże kombi ID.7 GTX Tourer. Będzie to najmocniejsze, drogowe kombi w seryjnej produkcji w historii niemieckiej marki.
Elektryczny ID.7 zadebiutował w kwietniu ubiegłego roku, a w połowie lutego tego roku premierę miała wersja kombi z bagażnikiem o pojemności od 605 do 1714 litrów (po złożeniu drugiego rzędu siedzeń). W obu przypadkach zaoferowano elektryczne układy napędowe o mocy do 286 koni mechanicznych. Teraz ofertę rozszerza usportowiony wariant GTX, który z zewnątrz poznamy między innymi po nowych zderzakach, światłach, podświetlanych znaczkach Volkswagena, czarnych detalach karoserii, czerwonych detalach wnętrza, wielofunkcyjnej kierownicy oraz 20-calowych felgach Skagen. Opcje: felgi o średnicy 21 cali, panoramiczny dach, 3-strefowa klimatyzacja automatyczna oraz przednie fotele ergoActive.
![Volkswagen ID.7 GTX Tourer Zdjęcie Volkswagen ID.7 GTX Tourer](https://autogen.pl/news/2024/id7gtx1.jpg)
ID.7 GTX Tourer dysponuje napędem obu osi 4Motion, który realizowany jest poprzez dwa silniki elektryczne. Motor na tylnej osi generuje do 210 kilowatów (286 koni mechanicznych), a motor na osi przedniej, który aktywowany jest zależnie od sytuacji na drodze i potrzeb, dostarcza do 80 kilowatów (109 koni mechanicznych). Maksymalna moc systemowa układu napędowego sięga 250 kW - 340 koni mechanicznych. Samochód wyposażony jest w litowo-jonowe baterie o pojemności 91 kilowatogodzin, które przygotowane są do ładowania ze stacji DC o mocy 200 kW. W najlepszym przypadku szybkie ładowanie baterii na poziomie 10-80% zajmować ma około trzydziestu minut. Prędkość maksymalną auta ograniczono do 180 kilometrów na godzinę. Zdolność holowania zwiększono z 1000 do 1400 kilogramów.
![Volkswagen ID.7 GTX Tourer Zdjęcie Volkswagen ID.7 GTX Tourer](https://autogen.pl/news/2024/id7gtx2.jpg)
Sportowe, elektryczne kombi otrzyma między innymi adaptacyjne reflektory IQ.Light LED, zmodyfikowane zawieszenie i układ kierowniczy, system nagrzewania baterii przed ładowaniem, sportowy tryb jazdy ESC Sport oraz opcjonalnie zawieszenie adaptacyjne DCC. Do wzięcia będą również liczne systemy wspomagania kierowcy, jak na przykład pamięć parkowania w promieniu 50 metrów oraz monitorowanie ruchu drogowego, które w czasie rzeczywistym informować będzie o robotach drogowych, objazdach i tym podobnych utrudnieniach. ID.7 GTX Tourer będzie jedną z kilku nowości Volkswagena w temacie sportowych elektryków w tym roku: właściwie w tym samym czasie na rynek wejdzie mały ID.3 GTX o mocy 326 koni mechanicznych oraz minivan ID. Buzz GTX z oddziału Volkswagen Commercial Vehicles.
- Źródło/zdjęcia: Volkswagen
- Volkswagen ID.7 GTX Tourer na forum
- Subskrybuj kanał RSS aktualności