Aktualności
21.03.2024

Volkswagen ID. Buzz GTX Najmocniejszy Bulli

Volkswagen idzie za ciosem i po premierach usportowionych elektryków ID.3 oraz ID.7 Tourer, które przekraczają znacznie 320 koni mechanicznych, prezentuje... usportowionego minivana ID. Buzz. Odmiana GTX, bo o niej właśnie mowa, debiutuje jako najmocniejszy model w ofercie oddziału Volkswagen Commercial Vehicles.

ID. Buzz to elektryczny spadkobierca słynnego Transportera pierwszej generacji, przydomek Bulli, który został wylansowany pod koniec lat czterdziestych minionego stulecia. W ubiegłym roku zakończono produkcję Transportera szóstej generacji, a jego następca do tej pory pokazywany był jedynie jako koncept. ID. Buzz, który zadebiutował latem 2022 roku, ani na chwilę nie ucieka od rodzinnych obowiązków: pojemna maszyna oferowana jest w wersji osobowej oraz dostawczej, których kabiny zaaranżować według potrzeb (w przygotowaniu są kolejne warianty, w tym California). Do tej pory w najmocniejszej wersji oferowano do 286 koni mechanicznych. Teraz zmienia to usportowiony ID. Buzz GTX, który jest już piątym elektrykiem Volkswagena w wydaniu GTX w produkcji seryjnej. Auto będzie można zakupić w różnych konfiguracjach.

Zdjęcie Volkswagen ID. Buzz GTX

GTX otrzymał od twórców między innymi nowe zderzaki, grill, czarne detale karoserii, 20-calowe felgi aluminiowe, matrycowe reflektory LED IQ.Light, nowe fotele, czarną podsufitkę oraz nowy lakier w odcieniu czerwieni o nazwie Cherry Red. Do wyboru będą dwa różne rozstawy osi (dłuższy z dodatkowymi 250 milimetrami), dwa rozmiary akumulatorów oraz kabina przygotowana do przewozu pięciu, sześciu lub siedmiu osób (wersja pięcioosobowa ze 1121-litrowym bagażnikiem, a z wydłużonym rozstawem osi 1340-litrowym). Bazowy akumulator będzie miał 79 kilowatogodzin pojemności i będzie gotowy na ładowanie na publicznych stacjach z mocą do 185 kW. Większy to 86 kilowatogodzin i gotowość na ładowanie 200 kW. W obu przypadkach uzupełnienie zapasów elektryczności w zakresie 10-80% ma zajmować w najlepszym przypadku, przy temperaturze powietrza około 23 stopni Celsjusza, do 26 minut. Standardem będzie napęd na wszystkie cztery koła w systemie 4Motion.

Zdjęcie Volkswagen ID. Buzz GTX

Na przedniej osi ID. Buzz GTX zainstalowano silnik elektryczny o mocy 80 kW (109 koni mechanicznych). Z tyłu znalazł się motor o mocy 210 kW (286 koni mechanicznych). Maksymalna moc systemowa układu napędowego dochodzi do 340 koni mechanicznych - tak mocnej maszyny w historii Bulli'ego jeszcze nie było! Samochód ma rozpędzać się do setki w czasie około 6,5 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 160 kilometrów na godzinę. Auto w wersji z krótkim rozstawem osi będzie gotowe na holowanie przyczep o masie do 1800 kilogramów (to aż o 800 kilogramów więcej, niż w tylnonapędowym ID. Buzz). Model GTX wejdzie do oficjalnej sprzedaży w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Jego cena nie jest jeszcze znana.

Skomentuj na forumUdostępnij