Aktualności
28.03.2024

Genesis Neolun Ewolucji marki

Genesis, luksusowa marka wymyślona kilka lat temu przez koncern Hyundai'a, snuje śmiałe plany na przyszłość. Ucieleśniają je dwa nowe koncepty: duży SUV o nazwie Neolun oraz sportowa wersja crossovera GV60 pod szyldem Magma, która sygnalizuje jednocześnie rosnące zainteresowanie wyścigami samochodowymi.

Pod nazwą Genesis od 2008 roku ukrywały się najbardziej luksusowe limuzyny Hyundai'a, a w 2015 roku Genesis stało się osobną marką, nastawioną na produkcję dużych, luksusowych samochodów. Działalność rozpoczęto od przeszło 5,2-metrowej limuzyny G90, w roku 2020 zaprezentowano pierwszego SUV'a, wiosną 2021 roku ukazał się pierwszy model o napędzie elektrycznym, a w międzyczasie zaprezentowano kilka interesujących konceptów, jak dużego grand tourera X Speedium czy supersportowe coupe X Gran Berlinetta Vision Gran Turismo. W tym tygodniu w stylowym Genesis House w Nowym Jorku pokazano dwa nowe koncepty, które ucieleśniają ambicje koreańskiej marki na najbliższe lata: pełnowymiarowego SUV'a Neolun oraz sportowego crossovera GV60 w ramach otwarcia programu Magma.

Zdjęcie Genesis Neolun

Zaokrąglony Neolun ucieleśniać ma minimalistyczne podejście do kształtów karoserii i wnętrza. Największą niespodzianką mają być otwierane w przeciwnych kierunkach drzwi i brak środkowego słupka, co razem z wyzuwanymi progami ułatwi wsiadanie do środka (Genesis deklaruje, że tego typu rozwiązania są już możliwe do wdrożenia do produkcji seryjnej). Przednie fotele są obracane. Podłoga została wykonana z drewna. Całą kabinę otaczają folie grzewcze, które zostały zintegrowane w przednich panelach, drzwiach, podłodze i fotelach, które obszyto skórą i kaszmirem. Genesis chwali się również nagłośnieniem kabiny ze strategicznie rozmieszczonymi głośnikami, które mają dawać wrażenie przebywania w hali koncertowej. Neolun ma być wyposażony w elektryczny układ napędowy, ale o jakichkolwiek danych technicznych nie ma mowy.

Zdjęcie Genesis GV60 Magma

Tajemnicą pozostaje również specyfikacja konceptu GV60 Magma, który od seryjnego GV60 odróżnia się między innymi obniżonym zawieszeniem, poszerzonymi nadkolami, nowymi felgami oraz pakietem aerodynamicznym z niewielkim skrzydłem na klapie bagażnika. Wiadomo za to, że Magma to nie tylko koncept, ale zapowiedź całej linii Genesisów o podkręconych osiągach: marka zakłada, że w najbliższym czasie przygotuje takie warianty dla każdego ze swoich modeli! Pierwszym ma być G80 Magma Special, który będzie dostępny tylko na Bliskim Wschodzie. W program Magma będzie zaangażowany sam Jacky Ickx, belgijski kierowca wyścigowy, który wygrał sześć razy w 24-godzinnym Le Mans i triumfował w ośmiu grand prix Formuły 1. Genesis myśli również o własnym programie wyścigowym, ale na razie nie deklaruje żadnych konkretów i czeka na odpowiedni moment.

Skomentuj na forumUdostępnij