Aktualności
02.04.2024

Shelby Series 2 Coupe Zamknięta seria

Kilka miesięcy temu minęło dwadzieścia pięć lat od uruchomienia limitowanej produkcji Shelby Series 1, sportowego roadstera, który miał być spadkobiercą słynnej Cobry, wprowadzającym amerykańską markę w dwudziesty pierwszy wiek. Z tej okazji do kolekcjonerów trafi jeszcze bardziej limitowane coupe Series 2.

Produkcję oryginalnego Shelby Series 1 rozpoczęto w 1999 roku i zakończono blisko siedem lat później po zbudowaniu tylko 249 egzemplarzy. Maszynę w bazowej konfiguracji napędzała wolnossąca, widlasta ósemka o pojemności czterech litrów, z której wyciśnięto co najmniej 320 koni mechanicznych (opcje ze sprężarką miały dawać nawet blisko 550 KM). Już w roku 2006 zaprezentowano prototyp modelu Series 2, który z różnych powodów nie wszedł do produkcji... aż do roku 2018, kiedy to jego produkcją w nieznacznie zmodernizowanej formie zajęły się zakłady Wingard Motorsports, które na mocy porozumienia z Carroll Shelby Licensing przejęły wcześniej narzędzia, części i prawa do budowy auta pod szyldem Shelby. Teraz do raoadstera dołącza coupe Series 2 z dopiskiem 25th Anniversary Limited Edition.

Zdjęcie Shelby Series 2 Coupe

Series 2 z numerem seryjnym Shelby American CSX5500 bazuje na oryginalnej, aluminiowej platformie, którą wzbogacono o współczesne rozwiązania i materiały oraz zmodernizowane zawieszenie i układ hamulcowy. Sztywna konstrukcja z silnikiem umieszczonym z przodu, skrzynią biegów z tyłu i napędem przenoszonym wyłącznie na tył zapewniać ma rozkład masy między osiami bliski idealnemu 50/50, a masa całego pojazdu nie ma przekraczać 1450 kilogramów. Tak samo, jak w przypadku roadstera, twórcy przewidują kilka wersji karoserii: malowane aluminiowe, polerowane aluminiowe bez malowania oraz karoserie z włókien węglowych (na razie nie ma mowy o wersji tytanowej). Klienci będą mieli do wyboru również kilka wersji napędowych, w tym po raz pierwszy wersję elektryczną (coupe będzie budowane bez kompletnego układu napędowego, który będzie można zakupić i zainstalować we własnym zakresie lub zlecić to producentowi auta).

Zdjęcie Shelby Series 2 Coupe

Podstawą oferty napędowej będą oczywiście widlaste ósemki. Pierwszą opcją będzie motor z rodziny Windsor o pojemności 427 cali sześciennych - siedmiu litrów - od Carroll Shelby Engine Company. Alternatywą będzie jeszcze większy silnik z rodziny Godzilla od Forda, w którym zainstalowano sprężarkę. W obu przypadkach napęd będzie przenoszony poprzez sekwencyjną skrzynię o sześciu biegach. Maksymalna moc? W zależności od potrzeb i życzeń klienta możliwe będzie przekroczenie tysiąca koni mechanicznych! Wingard Motorsports wyprodukuje tylko dziesięć egzemplarzy coupe Series 2. Ceny samochodu, zależnie od wyboru karoserii, będą zaczynać się od co najmniej 386 tysięcy dolarów (aktualnie to blisko 1,5 miliona złotych), nie wliczając układu napędowego, który w podstawowej wersji będzie wymagał dołożenia kolejnych 83,5 tysięcy dolarów (około 330 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij