Aktualności
08.05.2024

BMW M4 CS Szerokie spektrum

BMW zaprezentowało zupełnie nowe, czteromiejscowe coupe M4 CS. To następca modelu, który pojawił się ponad siedem lat temu i wierny towarzysz pokazanych po roku 2020 limuzyn M3 CS oraz M5 CS. Nowy model pozycjonowany jest dokładnie między M4 Competition oraz limitowanym do tysiąca egzemplarzy M4 CLS.

Pierwsze M4 CS sprzed przeszło siedmiu lat legitymowało się mocą 460 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 600 niutonometrów. W zupełnie nowym modelu dostaniemy aż 550 koni mechanicznych oraz 650 niutonometrów. To o 90 KM i 50 Nm więcej od poprzednika, o 20 KM więcej od współczesnego M4 Competition i dokładnie tyle samo, co we współczesnym M4 CSL. Coupe napędza rzędowa szóstka z rodziny M TwinPower Turbo o pojemności prawie trzech litrów z dwiema turbosprężarkami. To silnik z wyścigowymi genami: na jego bazie przygotowano serce torowego M4 GT3, które ma już na koncie tytuł mistrzowski serii DTM oraz wygraną w 24-godzinnych wyścigach na Spa-Francorchamps i w Dubaju. Napęd w drogowym CS przenoszony jest na obie osie w systemie M xDrive za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni M Steptronic i aktywnego mechanizmu różnicowego.

Zdjęcie BMW M4 CS

W przypadku CS sięgnięto po sztywniejsze mocowania silnika, podwójny układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi klapkami i tytanowym tłumikiem, nowe nastawy zawieszenia z dodatkowymi stabilizatorami, sprężynami i rozpórkami, przestrojony układ kierowniczy, lekkie felgi z ogumieniem Michelin Pilot Sport Cup 2 oraz opcjonalne tarcze hamulcowe ze spieków węglowo-ceramicznych. Charakter M4 CS podkreśla zwiększona liczba elementów wykonanych z włókien węglowych, zaczynając od dachu i pakietu nadwoziowego, który ma zwiększyć docisk aerodynamiczny i kończąc na detalach wnętrza i kubełkowych fotelach oraz dziesiątki detali stylistycznych i kolorystycznych. Samochód waży na sucho 1760 kilogramów (według niemieckich norm DIN). To o kilkadziesiąt kilogramów mniej od M4 Competition i o grubo ponad sto kilogramów więcej od wyżyłowanego M4 CSL.

Zdjęcie BMW M4 CS

Zmodyfikowana aerodynamika, podwozie i układ napędowy idą ramię w ramie z przeprogramowanymi systemami elektronicznymi i multimediami. Kierowca będzie miał do wyboru między innymi tryb jazdy 4WD Sport, w którym znaczna część momentu obrotowego będzie przenoszona na tylne koła oraz tryb napędu wyłącznie na tylne koła 2WD z wyłączoną kontrolą stabilności. Nowe M4 CS ma przyspieszać od zera do 100 km/h w 3,4 sekundy, od zera do 200 km/h w 11,1 sekundy, od 80 do 120 km/h na czwartym biegu w 2,6 sekundy, a na piątym w 3,3 sekundy i rozwijać elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 302 kilometrów na godzinę. To drugie, najszybsze, drogowe BMW na 20,8-kilometrowym Nordschleife: jedno okrążenie na ogumieniu Michelin Pilot Sport Cup 2 R zajęło siedem minut i 21,989 sekund. Produkcja coupe, które będzie można zamawiać od końca maja, zostanie uruchomiona w lipcu w zakładach BMW w Dingolfing, które są największą fabryką marki w Europie.

Skomentuj na forumUdostępnij