Aktualności

Renault Rafale Z domieszką Alpine

Pokazany w ubiegłym roku Rafale, najnowszy okręt flagowy marki Renault, doczekał się wersji przyprawionej przez Alpine. Wprowadzone zmiany, które idą w parze z hybrydowym układem napędowym o mocy okrągłych 300 koni mechanicznych, mają nadać maszynie sportowego charakteru, zarówno jeśli chodzi o wygląd jak i wrażenia z jazdy.

Renault wymyśliło sobie Rafale jako dużego SUV'a z imieniem nawiązującym do francuskich samolotów w segmencie, w którym do tej pory marki właściwie nie było. Rafale jest pierwszym modelem zaprojektowanym według nowego języka stylistycznego i najważniejszym modelu w planie Renaulution, który ma wprowadzić markę na nowe tereny. Samochód bazuje na platformie CMF-CD grupy Renault-Nissan, mierzy 4,71 metra długości, a jego nadwozie podkreśla pochylona pod kątem 17 stopni tylna szyba, co pozwala twórcom mówić o SUV'ie w stylu coupe. Ofertę otwiera 200-konny wariant z trzycylindrowym silnikiem spalinowym o pojemności 1,2 litra oraz dwoma silnikami elektrycznymi.

Zdjęcie Renault Rafale E-Tech 4x4

Teraz do oferty wkracza znacznie mocniejsza hybryda plug-in. Pracuje w niej turbodoładowana, trzycylindrowa, 150-konna jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra i momencie obrotowym 230 niutonometrów oraz trzy silniki elektryczne: 70-konny na przedniej osi (205 niutonometrów), 136-konny stale połączony z tylną osią (195 niutonometrów), a także rozrusznik-generator o mocy 34 koni mechanicznych. Maksymalna moc układu napędowego dochodzi do okrągłych 300 koni mechanicznych, a energia elektryczna przechowywana jest w litowo-jonowych bateriach o pojemności 22 kWh. Osiągi: od zera do setki w 6,4 sekundy, zasięg elektryczny do stu kilometrów z prędkością ograniczoną do 135 km/h i zasięg całkowity do tysiąca kilometrów z pełnym zbiornikiem paliwa i naładowanymi bateriami.

Zdjęcie Renault Rafale E-Tech 4x4

Trzystukonny napęd wszystkich czterech kół to nie wszystko. Rafale oferuje również m.in. system tylnych kół skrętnych oraz dwie wersje wyposażenia: Esprit Alpine i Atelier Alpine. Ta druga wiąże się z ingerencją specjalistów Alpine Cars, którzy jeszcze nie tak dawno tworzyli zamknięty już oddział Renault Sport. W przypadku Atelier Alpine otrzymamy między innymi 21-calowe felgi, przeprojektowane, adaptacyjne zawieszenie z automatycznym rozpoznawaniem warunków drogowych, przeprogramowaną elektronikę sterującą pracą silnika i systemów odzyskiwania energii z hamowania oraz specjalnie przygotowane tryby jazdy Comfort, Dynamic i Sport. Ceny najmocniejszego Rafale nie są jeszcze znane. W Polsce cennik wersji 200-konnej zaczyna się od 193 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij