Aktualności
23.05.2024

Porsche Cayenne GTS Rozpoznawalny charakter

Porsche po raz kolejny poszerzyło linię modelową Cayenne, która w ubiegłym roku przeszła kompleksową modernizację i reorganizację. Tym razem przygotowano coś dla miłośników widlastych ósemek i sportowej jazdy. To nowe, dynamiczne warianty GTS, które oferowane będą w nadwoziach SUV oraz Coupe.

Pod oznaczeniem GTS, które Porsche rozwija jako Gran Turismo Sport, mają skrywać się modele z dodatkową dawką dynamiki. W przypadku Cayenne oznacza to połączenie auta sportowego z terenówką, która mimo wszystko najlepiej będzie czuła się na asfalcie. W zmodernizowanym modelu dostaniemy między innymi obniżone o dziesięć milimetrów, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z systemem Porsche Active Suspension Management oraz elementami przeszczepionymi z niedostępnego w Europie wariantu Cayenne Turbo GT, system wektorowania momentu obrotowego, pakiet nadwoziowy Sport Design, 21-calowe felgi RS Spyder i opcjonalny system Porsche Dynamic Chassis Control.

Zdjęcie Porsche Cayenne GTS

Cayenne GTS pozostaje wierne podwójnie turbodoładowanemu V8 o pojemności czterech litrów. Po modernizacjach silnik dostarcza okrągłe 500 koni mechanicznych oraz 660 niutonometrów. To o 40 KM oraz 40 Nm więcej, niż w przypadku poprzedniego GTS. Napęd przenoszony jest na obie osie poprzez 8-stopniowy automat Tiptronic S, który również przeszedł modernizacje, pozwalające na jeszcze szybszą zmianę biegów w trybach pracy Sport oraz Sport Plus. Kolejna nowość to niezależny obieg chłodzenia cieczą skrzyni rozdzielczej napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management, który został zaadoptowany z wariantu Turbo GT. Samochód ma rozpędzać się do setki w jedynie 4,4 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 270 kilometrów na godzinę.

Zdjęcie Porsche Cayenne GTS

Na wyposażeniu GTS znajdzie się między innymi nagłośnienie marki Bose, szklany dach w Coupe, przyciemniane reflektory, obszycia z materiału Race-Tex oraz sportowa kierownica GT. Opcje: kilka różnych wariantów wydechu, dach z włókien węglowych, tylny dyfuzor z włókien węglowych czy uszczuplona izolacja. Klienci, którzy zdecydują się na różne warianty obniżające masę własną, mogą liczyć na pozbycie się nawet 25 kilogramów. Ceny modelu na terenie Polski zaczynają się od 677 tysięcy złotych za wersję z nadwoziem SUV oraz 693 tysięcy złotych za Coupe. Pierwsze egzemplarze mają być gotowe do odbioru latem.

Skomentuj na forumUdostępnij