![](https://autogen.pl/news/2024/id7gtx3.jpg)
Volkswagen ID.7 GTX i Pro S
Rodzina elektrycznych samochodów osobowych Volkswagena nie przestaje się powiększać. Jej najnowszymi członkami zostały kolejne ewolucje modelu ID.7: usportowiony fastback GTX, który idzie w ślady pokazanego w marcu coupe oraz tylnonapędowe warianty Pro S z zasięgiem przekraczającym granicę 700 kilometrów.
Czym jest ID.7? To jeden z największych modeli wśród Volkswagenów o napędzie wyłącznie elektrycznym. Auto jako fastback zadebiutowało w kwietniu ubiegłego roku, a w połowie lutego tego roku premierę miała druga wersja nadwoziowa, kombi. Ofertę napędową od początku otwiera wersja z jednym silnikiem elektrycznym na tylnej osi o mocy 286 KM z bateriami o pojemności 77 kilowatogodzin. W marcu pojawiło się usportowione kombi ID.7 GTX Tourer ze znacznie mocniejszym układem napędowym, większą baterią i zmianami stylistycznymi, jak nowe zderzaki, światła, podświetlane logotypy, czarne detale karoserii, czerwone detale wnętrza, nowa kierownico oraz 20-calowe felgi. Teraz w ślady kombi idzie fastback, który również doczekał się wersji GTX... która pierwotnie miała zadebiutować jesienią 2023 na wystawie IAA Mobility.
![Volkswagen ID.7 GTX Zdjęcie Volkswagen ID.7 GTX](https://autogen.pl/news/2024/id7gtx4.jpg)
GTX Tourer dysponuje napędem obu osi 4Motion, który realizowany jest poprzez dwa silniki elektryczne. Motor z tyłu generuje do 210 kilowatów (286 koni mechanicznych), a motor na osi przedniej, który aktywowany jest zależnie od sytuacji na drodze i potrzeb, dostarcza do 80 kilowatów (109 koni mechanicznych). Maksymalna moc systemowa układu napędowego sięga 250 kW - 340 koni mechanicznych. GTX otrzymał baterie o pojemności netto 86 kW (pojemność całkowita 91 kWh), przystosowane do korzystania ze stacji ładowania DC o mocy 200 kW, zmodyfikowane zawieszenie i układ kierowniczy, system nagrzewania baterii przed ładowaniem, sportowy tryb jazdy ESC Sport oraz opcję uzbrojenia w zawieszenie adaptacyjne DCC. Nowością jest również zaktualizowany system multimedialny z asystentem głosowym zintegrowanym z ChatGPT. ID.7 GTX ma rozpędzać się do setki w 5,4 sekundy.
![Volkswagen ID.7 GTX Zdjęcie Volkswagen ID.7 GTX](https://autogen.pl/news/2024/id7gtx5.jpg)
Zasięg w przypadku fastbacka GTX ma dochodzić do 595 kilometrów (według norm WLTP). To o dziesięć kilometrów więcej, niż w przypadku kombi. Prędkość maksymalna pozostanie najprawdopodobniej w dalszym ciągu ograniczona do 180 kilometrów na godzinę. Dla tych, których interesuje przede wszystkim zwiększony zasięg, przygotowano tylnonapędowe, 286-konne warianty Pro S w obu wersjach nadwoziowych. Wyróżniają się one bateriami powiększonymi do 86 kWh. Zasięg kombi Pro S ma dochodzić do 690 kilometrów, a fastbacka do 709 kilometrów. Na polskim rynku ceny ID.7 zaczynają się od 267,7 tysięcy złotych za podstawowego fastbacka. Wersji GTX w polskim cenniku jeszcze nie ma.
- Źródło/zdjęcia: Volkswagen
- Volkswagen ID.7 GTX na forum
- Subskrybuj kanał RSS aktualności