Volkswagen ID.7 - GTX i Pro S
Rodzina elektrycznych samochodów osobowych Volkswagena nie przestaje się powiększać. Jej najnowszymi członkami zostały kolejne ewolucje modelu ID.7: usportowiony fastback GTX, który idzie w ślady pokazanego w marcu coupe oraz tylnonapędowe warianty Pro S z zasięgiem przekraczającym granicę 700 kilometrów.
Czym jest ID.7? To jeden z największych modeli wśród Volkswagenów o napędzie wyłącznie elektrycznym. Auto jako fastback zadebiutowało w kwietniu ubiegłego roku, a w połowie lutego tego roku premierę miała druga wersja nadwoziowa, kombi. Ofertę napędową od początku otwiera wersja z jednym silnikiem elektrycznym na tylnej osi o mocy 286 KM z bateriami o pojemności 77 kilowatogodzin. W marcu pojawiło się usportowione kombi ID.7 GTX Tourer ze znacznie mocniejszym układem napędowym, większą baterią i zmianami stylistycznymi, jak nowe zderzaki, światła, podświetlane logotypy, czarne detale karoserii, czerwone detale wnętrza, nowa kierownico oraz 20-calowe felgi. Teraz w ślady kombi idzie fastback, który również doczekał się wersji GTX... która pierwotnie miała zadebiutować jesienią 2023 na wystawie IAA Mobility.
GTX Tourer dysponuje napędem obu osi 4Motion, który realizowany jest poprzez dwa silniki elektryczne. Motor z tyłu generuje do 210 kilowatów (286 koni mechanicznych), a motor na osi przedniej, który aktywowany jest zależnie od sytuacji na drodze i potrzeb, dostarcza do 80 kilowatów (109 koni mechanicznych). Maksymalna moc systemowa układu napędowego sięga 250 kW - 340 koni mechanicznych. GTX otrzymał baterie o pojemności netto 86 kW (pojemność całkowita 91 kWh), przystosowane do korzystania ze stacji ładowania DC o mocy 200 kW, zmodyfikowane zawieszenie i układ kierowniczy, system nagrzewania baterii przed ładowaniem, sportowy tryb jazdy ESC Sport oraz opcję uzbrojenia w zawieszenie adaptacyjne DCC. Nowością jest również zaktualizowany system multimedialny z asystentem głosowym zintegrowanym z ChatGPT. ID.7 GTX ma rozpędzać się do setki w 5,4 sekundy.
Zasięg w przypadku fastbacka GTX ma dochodzić do 595 kilometrów (według norm WLTP). To o dziesięć kilometrów więcej, niż w przypadku kombi. Prędkość maksymalna pozostanie najprawdopodobniej w dalszym ciągu ograniczona do 180 kilometrów na godzinę. Dla tych, których interesuje przede wszystkim zwiększony zasięg, przygotowano tylnonapędowe, 286-konne warianty Pro S w obu wersjach nadwoziowych. Wyróżniają się one bateriami powiększonymi do 86 kWh. Zasięg kombi Pro S ma dochodzić do 690 kilometrów, a fastbacka do 709 kilometrów. Na polskim rynku ceny ID.7 zaczynają się od 267,7 tysięcy złotych za podstawowego fastbacka. Wersji GTX w polskim cenniku jeszcze nie ma.
Źródło/zdjęcia: Volkswagen Volkswagen ID.7 GTX na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum