Aktualności

Evoluto 355 30 lat później

Do stale gęstniejącej niszy restomodów sportowych klasyków dołącza nowy gracz. Jest nim brytyjskie Evoluto Automobili, którego pierwsze dzieło zadebiutowało za zamkniętymi drzwiami na Festiwalu Prędkości w Goodwood. Z czym dokładnie będziemy mieli do czynienia? Evoluto zabrało się za małe coupe Ferrari z połowy lat dziewięćdziesiątych.

Evoluto Automobili zostało powołane do życia z myślą o kompleksowych restomodach klasyków, które obejmują typowe renowacje oraz daleko idące modernizacje. Firma została utworzona w ramach stale rozrastającej się grupy DRVN Automotive, do której należą obecnie Boreham Motorworks, Koenigsegg London, DRVN Advanced Engineering, Evolution E-types, JE MotorWorks, Induction Technology Group oraz Alan Mann Racing. Pierwszą propozycją Evoluto jest restomod Ferrari F355, które było produkowane przez włoską markę w drugiej połowie lat osiemdziesiątych. Małe coupe o długości 4,25 metra napędzane było umieszczonym centralnie, wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 3,5 litra, z którego wykrzesano 380 koni mechanicznych. Ferrari zbudowało w sumie ponad 11,2 tysiąca egzemplarzy coupe, spiderów i wersji z nadwoziem targa.

Zdjęcie Evoluto 355

355 od Evoluto to maszyna rozebrana na czynniki pierwsze, przeprojektowana w kluczowych sferach i auto zachowujące swój analogowy charakter. Platforma coupe została wzmocniona elementami z włókien węglowych i uszywniona o jedną czwartą w porównaniu do oryginału. Coupe ubrano w przeprojektowaną karoserię z włókien węglowych z chowanymi reflektorami, nad którą pochylał się Ian Callum i postawiono na kołach z 19-calowymi felgami z ogumieniem Michelin Pilot Sport 4S. Callumowi powierzono również przeprojektowanie wnętrza, w którym pojawiły się nowe przełączniki, wskaźniki i detale z włókien węglowych. Pod spodem skrywa się m.in. nowe okablowanie i elektronika, wzmocnione hamulce z podzespołami Brembo (w opcji tarcze węglowo-ceramiczne), przeprojektowane zawieszenie i wzmocniony układ napędowy.

Zdjęcie Evoluto 355

Z myślą o wolnossącym V8 przygotowano blisko dwieście nowych lub przeprojektowanych komponentów, zaczynając od głowicy i elektroniki. Silnik kręci się teraz do 8,5 tysiąca obrotów na minutę i generuje 426 koni mechanicznych. V8 połączono z lekkim, tytanowym układem wydechowym oraz zmodyfikowaną, ręczną skrzynią o sześciu biegach. Samochód ma ważyć tylko 1250 kilogramów. Evoluto Automobili zamierza przygotować maksymalnie 55 egzemplarzy. Każdy będzie budowany na indywidualne zamówienia i otwarty na różnego rodzaju indywidualizacje. Evoluto 355 pojawi się we własnej osobie na zamkniętym pokazie na tegorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood, który odbędzie się w dniach 11-16 lipca. Międzynarodowa premiera będzie miała miejsce w sierpniu podczas Monterey Car Week w USA.

Skomentuj na forumUdostępnij