Aktualności

Audi S5 Nieparzyste liczby

"Piątki" od Audi pojawiły się kilkanaście lat temu jako sportowe coupe i kabriolety, do których z czasem dołączyła stylowa limuzyna z dwoma parami drzwi. Zupełnie nowe A5 i sportowe S5 zrywają z tym schematem: modele zastępują na stałe serię A4/S4 i debiutują jako limuzyna oraz kombi bez planów na coupe czy kabriolety.

Audi zmienia w tym roku nomenklaturę swoich modeli. Auta z parzystymi liczbami w nazwie będą ograniczone do modeli elektrycznych, a z nieparzystymi do spalinowych. Tym sposobem następca serii A4/S4 przedstawia się jako A5/S5 i debiutuje jako limuzyna oraz kombi Avant z bagażnikiem o pojemności do 1424 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Nowa maszyna bazuje na nowej platformie (Premium Platform Combustion), która niesie ze sobą nowe rozwiązania stylistyczne w środku i na zewnątrz oraz nową architekturę elektroniczną z panoramicznym ekranem Audi MMI i wyświetlaczem przeziernym. Nowe technologie hybrydowe MHEV Plus pozwolą teraz, zależnie od wersji napędowej, na poruszanie się w częściowo trybie elektrycznym. Nie zabraknie również silników wysokoprężnych.

Zdjęcie Audi S5

W chwili wprowadzenia nowego A5 na rynek ofertę silnikową otworzy 2-litrowa jednostka TFSI o mocy 150 KM z napędem przenoszonym na przód oraz 2-litrowe TDI o mocy 204 KM z 24-konnym układem MHEV Plus. Silnik benzynowy dostępny będzie również w wersji o mocy 204 KM, w której opcją będzie napęd przenoszony na obie osie. Na poszukiwaczy mocniejszych wrażeń czekać będzie nowa limuzyna S5 oraz nowe kombi S5 Avant. Modele te zostaną wyposażone w trzylitrowe, benzynowe silniki V6 z turbosprężarkami o zmiennej geometrii łopatek, układ MHEV Plus, zmodernizowane, dwusprzęgłowe przekładnie S Tronic o siedmiu biegach i układ przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła Quattro z wektorowaniem momentu obrotowego. Jednostka napędowa rozwija 367 koni mechanicznych w zakresie 5,5-6,3 tysięcy obrotów na minutę i 550 niutonometrów w zakresie 1,7-4 tysięcy obrotów na minutę.

Zdjęcie Audi S5

Nowe S5 jako 4,83-metrowa limuzyna waży 1950 kilogramów, kombi jest o piętnaście kilogramów cięższe. Sprint od zera do setki w obu wersjach nadwoziowych zajmuje 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona jest tradycyjnie do 250 kilometrów na godzinę. Dwudrzwiowych coupe i kabrioletów nie będzie w ogóle, to rozdział na chwilę obecną zamknięty. Nowe "Piątki" będzie można zamawiać już w tym miesiącu, a oficjalne wejście na rynek niemiecki i wybrane rynki europejskie zapowiadane jest na listopad. Ceny modeli z serii S nie są jeszcze znane. Najtańsze, spalinowe A5 na terenie Niemiec zostało wycenione na 45,2 tysiące euro (obecnie to niespełna 195 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij