Aktualności

Toyota GR Supra GT4 Evo2 Bliska współpraca

Kariera wyścigowej Supry, bazującej na drogowym coupe piątej generacji, przygotowanym we współpracy z BMW, wkroczy wkrótce w kolejną fazę. Mowa o maszynie kategorii GT4, opracowanej przez odział Toyota Gazoo Racing. Samochód szykuje się już na przyszłoroczny sezon, w który wjedzie w zmodernizowanej formie Evo2.

Pierwsza GR Supra kategorii GT4 została zaanonsowana jako koncept na początku 2019 roku, a sprzedaż właściwego, w pełni homologowanego auta rozpoczęła się rok później. W ciągu niespełna roku do klientów na całym świecie trafiła pierwsza pula ponad dwudziestu egzemplarzy, które rozeszły się przede wszystkim po Europie. Na sezon 2023 przygotowano zmodernizowaną GT Suprę GT4 Evo, a już teraz można zamawiać jeszcze bardziej ulepszoną GR Suprę GT4 Evo2 na sezon 2025, która powstała po zebraniu nowych uwag od kierowców i zespołów z całej kuli ziemskiej. Samochód po raz kolejny zmodernizowano przede wszystkim z myślą o poprawie osiągów, niezawodności oraz kosztów użytkowania.

Zdjęcie Toyota GR Supra GT4 Evo2

Największe nowości w Evo2 to: zmienione oprogramowanie układu ABS, który ma radzić sobie jeszcze lepiej z różną nawierzchnią, ogumieniem i warunkami pogodowymi, zaktualizowane oprogramowanie skrzyni biegów, co pozwoli zredukować czas zmiany przełożeń, udoskonalone układy chłodzenia silnika, układu przeniesienia napędu i hamulców oraz poprawiona wymiana powietrza i chłodzenie w kabinie. Samochód napędzany jest rzędowym, 6-cylindrowym silnikiem o pojemności trzech litrów z turbodoładowaniem, którego maksymalną moc i moment obrotowy - do 660 niutonometrów - ograniczają regulacje Balance of Performance. Napęd na tył przenosi automat ZF, mechanizm różnicowy Drexler oraz półosie od GKN Motorsport.

Zdjęcie Toyota GR Supra GT4 Evo2

Do tej pory Toyota sprzedała ponad sto dwadzieścia egzemplarzy Supry GT4, kóre startują przede wszystkim w Europie, USA oraz Azji. Według wyliczeń japońskiej marki model kategorii GT4 stawał już ponad pięćset razy na podium! Za takimi wynikami przyszło oczywiście kilka tytułów mistrzowskich, między innymi w pucharze GT4 European Series. Pierwszy start Evo2 zaplanowano na styczeń przyszłego roku i pierwszą rundę serii IMSA Michelin Pilot Challenge, która będzie towarzyszyć 24-godzinnemu wyścigowi Daytona. Auto można już zamawiać (na naszym kontynencie rozprowadza je niemiecki oddział Toyota Gazoo Racing Europe). Cena: 202 tysiące euro plus lokalne opłaty (aktualne to równowartość około 865 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij