Aktualności

Bentley Flying Spur Cichy postęp

Bentley kontynuuje wymianę swojej oferty po zakończeniu produkcji V8 poprzedniej generacji oraz całkowitym pożegnaniu jednostek W12. Główną rolę w nowym świecie odgrywać mają potężne hybrydy: w czerwcu jako coupe i kabriolet zadebiutował Continental GT Speed, a teraz dołącza do nich limuzyna Flying Spur.

Luksusowymi krążownikami Bentley'a rządzi teraz hybrydowy układ napędowy o nazwie Ultra Performance Hybrid, który z Flying Spura czwartej generacji czyni najszybszy, czterodrzwiowy model w historii marki. Na hybrydowy system składa się nowe, podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów oraz zintegrowany ze skrzynią biegów, 8-stopniowym automatem dwusprzęgłowym, silnik elektryczny. Z jednostki spalinowej płynie okrągłe 600 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów, z silnika elektrycznego dostaniemy do 190 koni mechanicznych oraz 450 niutonometrów. Maksymalna moc układu napędowego sięga 782 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy 1000 niutonometrów!

Zdjęcie Bentley Flying Spur

Względem starego Flying Spura Speed z silnikiem W12 przybyło dokładnie 100 niutonometrów oraz 123 konie mechaniczne. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła z pomocą nowego systemu wektorowania momentu obrotowego. Dzięki akumulatorom o pojemności prawie 26 kilowatogodzin nowy Flying Spur może pochwalić się również elektrycznym zasięgiem do 76 kilometrów z prędkością poruszania się do 140 kilometrów na godzinę (tryb elektryczny pozwala mówić również o redukcji aż o 90% katalogowej emisji dwutlenku węgla względem poprzednika). Całkowity zasięg będzie dochodził prawie do 830 kilometrów. Wykorzystanie całej mocy pozwoli na rozpędzenie się od zera do stu kilometrów na godzinę w czasie zaledwie 3,5 sekundy. Ładowanie baterii od zera do pełna w domowych warunkach z wykorzystaniem stacji o mocy 11 kW ma zajmować około 2 godzin i 45 minut.

Zdjęcie Bentley Flying Spur

W pakiecie z hybrydą otrzymamy między innymi adaptacyjne zawieszenie, koła skrętne na tylnej osi, 22-calowe felgi oraz obrotowy zestaw wskaźników na środku (z jednej strony 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowy, z innej trzy analogowe zegary). Opcje: nagłośnienie Bang & Olufsen o mocy 1500 W lub Naim o mocy 2200 W, klimatyzowane i szeroko regulowane fotele w zestawie Wellness Seating Specification oraz nieskończone możliwości doboru kolorów i materiałów wykańczających wnętrze. Sprawdzającego się od 2019 roku wyglądu auta marka właściwie nie zmienia: czwarta generacja pozostaje bliźniaczo podobna do trzeciej, a największymi różnicami są zmienione światła, zderzaki, felgi, dyfuzor oraz osłony wlotów powietrza. Nowy Flying Spur będzie budowany ręcznie w zmodernizowanych zakładach Bentley'a w Crewe.

Skomentuj na forumUdostępnij